به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال ۹۹ مبنی بر «جهش تولید» اظهار کرد: همه ساله رهبر معظم انقلاب، متناسب با شرایط کلی حاکم بر کشور، سال را به نامی مزین می‌کنند تا این مهم بتواند در سرلوحه برنامه ریزی های مسؤولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته، رهبر انقلاب همواره نام سال‌ها را اقتصادی انتخاب کرده‌اند، پس از انتخاب نام رونق تولید برای سال ۹۸، ایشان نام سال ۹۹ را با تدبیر و دوراندیشی به نام سال «جهش تولید» نام گذاری کردند و این نشان می‌دهد که معظم له اولویت‌های اساسی نظام اسلامی را بیش از سایر مسؤولان تشخیص می‌دهند.

حجت‌الاسلام انصاری راد، کم توجهی در حوزه جهش تولید یا تولید فراگیر را یکی از نگرانی‌ها و چالش‌های پیش روی حوزه اقتصاد در کشور توصیف کرد و افزود: برای رسیدن به این موضوع مهم که مورد اهتمام جدی رهبری نظام است می‌بایست مردم و مسؤولان بیش از پیش از خود اهتمام نشان دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، تبیین شعار سال به‌عنوان مهمترین مؤلفه در سال جدید را نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق عنوان کرد و یادآور شد: نقش کارشناسان اقتصادی، فرهیختگان و هیئت‌های اندیشه ورز جامعه نقشی برجسته و ممتاز است و همه باید در جهت جریان سازی این اصل اساسی و تبدیل شدن آن به یک فرهنگ غالب تلاش کنند.

وی اهمیت، جایگاه و نقش تولید از منظر اسلام را از دیگر مؤلفه‌های مهم برای تحقق شعار سال برشمرد و افزود: از آنجاکه کشور ما یک کشور اسلامی و انقلابی است و فرهنگ ما مشحون از روایاتی است که از ائمه معصومین (ع) در جهت عنایت جدی به مفهوم کار و تلاش وارد شده و آموزه‌های موجود در این راستا، می‌طلبد نشست‌های فرهنگی در حوزه تبیین نقش و جایگاه تولید از منظر اسلام برای مسؤولان و کارشناسان حوزه تولید برگزار شود.

حجت‌الاسلام انصاری راد در ادامه بر اهمیت توجه جدی مراکز علمی از جمله: مدارس و دانشگاه‌ها برای پرداختن به موضوع جهش تولید تاکید و تصریح کرد: باید به گونه‌ای حرکت کنیم تا همگان به درکی صحیح از اهمیت موضوع و چشم انداز پیش رو دست بیابند و خود را در جهت جهش تولید سهیم بدانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تبیین و بازخوانی آموزه‌های دینی در حوزه کار و تلاش مهم خواند و عنوان کرد: ضرورت دارد ارتباط منطقی میان اهمیت کار و تلاش و جهش تولید مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد چرا که در صورت نداشتن بینش عمیق و تحلیل درست از مفهوم کار و تلاش؛ مفهوم «جهش تولید» آنگونه که بایسته و شایسته است عملیاتی نخواهدشد.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: «جهش تولید» آن گاه محقق خواهد شد که کشور نسبت به راه اندازی مراکز اقتصادی زودبازده و کارگاه‌های تولیدی در زمینه‌های گوناگون ورود جدی پیدا کند و تسهیلات لازم برای راه اندازی مراکز تولیدی دراختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

انصاری راد در ادامه گفت: در راستای جهش تولید می‌بایست موانع و چالشهای پیش روی تولید برطرف، و زمینه‌ها، فضاها و بسترهای لازم برای تولید فراگیر از سوی دولت فراهم شود، بنابراین امروز جامعه ما در کنار نگرش جدید به مفهوم جهش تولید، نیازمند توجه عملی به مفهوم کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر فراهم شدن زمینه‌های حضور جدی بخش خصوصی در عرصه تولید بیان داشت: در حال حاضر به دلیل وجود برخی از قوانین و مقررات دست و پاگیر در پیش روی سرمایه گذاران، از حضور جدی و با انگیزه آنان کاسته است.

وی اضافه کرد: از این رو لازم است در کنار تسهیل شرایط، مشوق‌هایی برای حضور فعال سرمایه گذاران در عرصه تولید درنظر گرفته شود زیرا چنانچه سرمایه گذاران حوزه اقتصادی بنا به عللی از مشارکت در عرصه اقتصادی کناره گیری کنند نتیجه آن خروج ارز و سرمایه از کشور و سپس رکود اقتصاد داخلی را شاهد خواهیم بود.

انصاری راد بیان داشت: با وجود آنچه بیان شد جهش تولید در یک یا چند مصداق اقتصادی خلاصه نمی‌شود بلکه ما در همه زمینه‌های مورد نیاز جامعه نیازمند جهش تولید هستیم از عرصه اقتصادی گرفته تا عرصه اجتماعی، فرهنگی، نظامی و سایر عرصه‌های موردنیاز جامعه؛ که به نظر می‌رسد در این راستا عرصه جهش تولیدات فرهنگی به‌عنوان زیربنای سایر عرصه‌ها به طور جدی مورد عنایت قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.