حجت الاسلام و المسلمین علی نعمت اللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان "جهش تولید" از سوی مقام معظم رهبری، افزود: هر سال شعاری  از سوی رهبر معظم رهبری هوشمندانه و هدفمند انتخاب و مطرح می‌شود تا به‌عنوان یک راهبرد ملی مدنظر همگان قرار گیرد.

وی اظهار داشت : این نامگذاری ها با توجه به ظرفیت ها و توانمندی ها کشور بوده و باید در یک پروسه زمانی مشخص در آن سمت و سو حرکت کنیم .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: سال گذشته رونق تولید نامگذاری شد چرا که باور به توان داخلی و کالاهای ایرانی  راه برون رفت از مشکلات اقتصادی  و تحریم های ظالمانه است.

این مسوول اضافه کرد: رسالت نهادهای فرهنگی برای فرهنگ­ سازی در جهت توجه آحاد مردم به مصرف کالاهای تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی بسیار حساس و تعیین کننده است.

وی  با بیان اینکه تبلیغات اسلامی نقش موثری در تولید فرهنگ در جامعه برعهده دارد،اظهار کرد: طلاب و روحانیون می توانند با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی فضای خوبی برای رونق تولید کالای ایرانی در بین مردم ایجاد کرده و به جهش تولید کمک کنند. و در تبیین و نهادینه شدن فرهنگ مصرف کالای داخلی تاثیرگذار باشند.

این مسوول افزود: سازمان تبلیغات اسلامی امسال از ظرفیت مبلغان دینی، موسسات و تریبون های که در اختیار دارد برای حمایت از کالاهای ایرانی استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام نعمت اللهی افزود: در یک دهه اخیر توجه به تولیدات داخلی و کالاهای ایرانی مورد تاکید مسوولان بوده و برای تداوم این روند و رساندن به اهداف اصلی باید خودمان را باورکنیم و توانمندی داخلی کشور را  به معنای واقعی درک کنیم و یک تعهد معنادار نسبت به میهن اسلامی و داشته های خود داشته باشیم و بر آن اساس حرکت های خود را جهت دهی کرده و به آن سمت و سو حرکت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق بازار، فعال شدن هر چه بیشتر چرخ صنعت، خودکفایی ، ایجاد انگیز ه در تولیدکنندگان و صنعتگران در ارائه کالا و خدمات بهتر، بهبود وضعیت اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و نیروهای تحصیلکرده کشورمان و در نهایت حمایت از کارگر ایرانی و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.