همه ساله با فرارسیدن روزهای دوازدهم وسیزدهم فروردین، خمیر رنگ و بوی خاصی به خود می‌‎گرفت و شاهد تردد خودروها و همچنین سیل عظیمی از مسافران از سرتاسر هرمزگان و حتی استان‌های همجوار درتفرجگاه‌ها واماکن گردشگری این شهر تالابی بدلیل موقعیت ویژه‌ای که دارد، بود.

اما امسال در ۱۳ فروردین وضع به کلی فرق کرده ومردم شهرستان خمیر همچون سایر استان و کشور برای مقابله با ویروس کرونا، ضمن توجه به توصیه‌های بهداشتی، با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری کرده‌اند که خلوت بودن سواحل، بوستان‌ها و تمامی تفرجگاه‌های شهرستان خمیر حکایت تحقق این امر مهم است.

مردم خمیر سیزده بدر امسال را در خانه ماندند تا زنجیره شیوع و انتقال کرونا قطع شود، این شهر امسال متفاوت‌تر از همه سال‌ها در روز طبیعت به دلیل شیوع این بیماری آرام، خلوت و ساکت بود.

 مبادی ورودی وخروجی این شهر نیز با حضور نیروهای مردمی بسیج، نیروهای انتظامی و هلال احمرتا عادی شدن شرایط تحت کنترل می‌باشد.

خمیر شاهد کمترین تردد در روز طبیعت بود

فرماندار خمیر عصرچهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این شهرستان از جمله شهرستان‌های استان هرمزگان بشمار می رود که با وجود موقعیت جغرافیایی و قرارگرفتن در مسیرهای ارتباطی مهم روزانه ترددهای بی شماری در آن انجام می شود اما امسال با وجود کرونا ، با همبستگی بین مردم و مسوولان شهرستان و با لطف و عنایت الهی توانسته تاکنون از این بحران به سلامت عبور کند.

میرهاشم خواستار ادامه داد: از اوایل نوروز تاکنون روز به روز از تردد خودروها در شهرستان خمیر کاسته شده تا جایی که طبق آمار در ایام تعطیلات دوازدهم و سیزدهم امسال کمترین تردد را در طی روزهای گذشته به خود اختصاص داده است.

وی از عموم مردم بویژه کسانی که روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در خانه ماندند و به تفرجگاه‌ها نرفتند، قدردانی کرد و گفت: مردم شهرستان خمیر که همواره برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا درهمه عرصه‌ها و سطوح پای کار بوده‌اند، امروز و روز گذشته نیز در خانه ماندند تا بار دیگر از انتشار این ویروس جلوگیری کنند.

بازار سنتی بندرخمیر، خانه قاضی رویدر، آبگرم سیاهکش، دیوار سدار، چشمه آبگرم خمیر، قلعه خمیر، کوه گوری، کلبه کالنگار، منطقه حفاظت شده حرا و تالاب خورخوران، جزیره مردو، غار نمکی گریشیخ و پل لاتیدان بخشی از جاذبه های گردشگری  وطبیعی خمیر است.

بندرخمیر به واسطه ی مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه ( تالاب بین المللی خورخوران) و زندگی توام با احترام مردم نسبت به تالاب در بهمن ماه سال ۹۷ توانست عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران را کسب کند.

شهر  تالابی خمیر یکی از شهرهای استان هرمزگان است که در ۷۵ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده  است.

مسوولان استان هرمزگان در روزهای گذشته اعلام کردند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کنترل آن، مردم در روز طبیعت تجمع نداشته باشند و تدابیری نیز دراین خصوص اندیشیده شد.

همچنین در روزهای گذشته اعلام شد که برای خودروها در روز طبیعت ممنوعیت حضور در معابر از درب منزل اعمال می‌شود؛ جریمه پنج میلیون ریالی و توقیف یک ماهه خودروهای متخلف ازجمله جرایمی بوده که برای متخلفان در روز طبیعت درنظرگرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.