به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا افتخاری بیان داشت: اشرافیت اطلاعاتی، پایش گروه‌ها و کانال‌های مجازی، شناسایی و دستگیری عوامل شایعه ساز، به ویژه پیرامون انتشار ویروس کرونا از مأموریت‌های ذاتی و مهم پلیس فتا استان است.

وی تصریح کرد: افرادی از طریق صفحات مجازی در پیام رسان ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی، اقدام به انتشار شایعات ساختگی و استرس زا در خصوص اقدامات دولت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله شایعه قرنطینه کامل و تعطیلی اصناف شهرستان‌های بندرعباس با حربه انتساب آن به مصوبه شورای تأمین استان می‌کنند.

این مسئول انتظامی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا استان طی انجام عملیات فنی و بهره گیری از تجربیات اجرایی، موفق به شناسایی عوامل شایعه ساز شده و طی هماهنگی قضائی، تعداد ۷ متهم در مکان‌های مختلف دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

افتخاری بیان داشت: با توجه به شیوع کرونا می‌بایست کاهش تردد شهری مورد توجه و حساسیت مردم باشد و از ترددهای غیرضروری در استان پرهیز شود، واحدهای عرضه کننده مایحتاج عمومی مردم در ایام اجرای این طرح به طور کامل فعال هستند و افزایش فروش اینترنتی و تلفنی این فروشگاه‌ها موجب کاهش رفت و آمدها خواهد شد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، خاطرنشان کرد: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری ، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.