به گزراش روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس پایتخت، سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: با توجه به ایام پایانی سال و استقبال شهروندان به سفرهای نوروزی، بازار خرید و فروش بلیط و تورهای مسافرتی پر رنگ تر از همیشه به چشم می خورد. در همین راستا شرکت های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی خود هستند و افراد سودجو نیز از همین طریق به کلاهبرداری مشغول می شوند.

وی افزود: یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بلیط از طریق سایت های اینترنتی تقلبی و کانال های اجتماعی است، زیرا کاربران اینترنتی برای خرید بلیط به صورت اینترنتی نیاز دارند اطلاعات شخصی و بانکی خود را در درگاه مربوط ثبت کنند، از این رو کلاهبرداران با ساخت درگاه جعلی در شبکه های اجتماعی به تبلیغ ها فریبنده به راحتی کلاهبرداری می کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: افراد برای در امان ماندن از این گونه کلاهبرداری ها باید به آدرس صفحه در قسمت URL (آدرس بار) توجه کنند و به سایت هایی مراجعه کنند که از پروتکل https برای انتقال داده ها استفاده می کنند و از سایت های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه فروش بسته ها و تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت از طریق تبلیغات اینترنتی است که این امر در عمل محقق نشده و صرفاً برای اغفال مشتری بوده است و در این شرایط هنگامی که هموطنان در شهرهای مسافرتی برای دریافت خدمات مراجعه می کنند متوجه می شوند که این تبلیغات کذب بوده و دچار مشکلات عدیده ای می شوند.

سرهنگ کاظمی افزود: این موضوع راجع به تور های خارج از کشور بیشتر خواهد بود از همین رو به تمام افردای که قصد عزیمت به کشورهای توریستی خارج از کشور در تعطیلات نوروزی را دارند توصیه می شود تمام تورها و خدمات آن ها را از مراکزی که مجوز های لازم در زمینه گردشگری دارند، تهیه کرده و حتماً در این مورد تحقیقات لازم را انجام و پس از اطمینان اقدام به خرید تورها کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت در خاتمه گفت: شهروندان در مورد کارت های بانکی توجه داشته باشند حتما سامانه پیامکی و رمز پویای یک بار مصرف حساب خود را فعال کرده و در هنگام خرید با کارت بانکی دقت داشته باشند که حتماً خودشان کارت را کشیده و از صاحب مغازه بخواهند که اجازه دهند خودِ مشتری رمز را وارد کند و در صورت ناموفق بودن فرایند خرید در ابتدا رسید تراکنش ناموفق را دریافت و سپس با دستگاه دیگری کارت را کشیده و خرید را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.