به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید سعدینی بیان داشت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان از مردم تقاضا مندیم ضمن رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارهای لازم، از حضور و تجمع در اطراف رودخانه‌های استان به ویژه در شهرستان‌های شرق و شمال استان با توجه به احتمال سر ریز شدن سدهای این منطقه پرهیز کنند زیرا احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد و حریم رودخانه برای حضور مردم امن نیست.

سعدینی ضمن اعلام این مطلب افزود: با توجه به فعالیت بیشتر سامانه بارشی در استان‌های همجوار احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان دور از انتظار نخواهد بود، لذا توصیه می‌شود از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع خودداری شود.

وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام هواشناسی استان، تأثیر موج بارشی، طی امروز در استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.تا ساعات ظهر در استان بارش باران و طی ساعاتی رگبار و رعد وبرق خواهیم داشت که شرایط بارشی در مناطق شمالی و شمال شرقی مناسب‌تر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با یک وقفه‌ی بارشی مجدداً از اواخر امشب با تقویت موج بارشی در استان، شرایط بارشی مناسب خواهد شد.

سعدینی تاکید کرد: فردا دوشنبه، شدت بارش در نیمه شرقی و شمالی استان خواهد بود که این موج بارشی تا ساعات بعدازظهر روز دوشنبه در مناطق شرقی استان ماندگار خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طی امروز تا ظهر دوشنبه در مناطق دریایی به ویژه جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سرپرست مدیریت بحران استانداری هرمزگان تصریح کرد: از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه شنبه با خروج موج بارشی از مناطق غربی استان و تغییر سوی باد به شمال غرب شرایط نامساعد دریایی تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.