علیرضا کمالی زرکانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع ۴۰ گروه فعال تئاتر در هرمزگان وجود دارد که ۲۰ گروه به صورت رسمی در مرکز هنرهای نمایشی ثبت و دارای پروانه هستند.
وی بیان داشت: تمام این گروه های نمایشی درطول سال تولیدات ارزشمندی درحوزهای مختلف از جمله کودک ونوجوان و بزرگسال دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت: یکی از توانایی های منحصر به فرد گروه های تئاتری، توانایی جذب تهیه کننده در این سال ها بوده که به پیشرفت این هنر نمایشی کمک زیادی کرده است.
کمالی زرکانی با تاکید بر اقدام های قابل توجه صورت گرفته ردر حوزه تئاتر هرمزگان گفت: درسال گذشته کارگاه های آموزشی، نشست های تخصصی تئاتر، جشنواره های ققنوس، مونولوگ، پانتومیم و جشنواره خیابانی میناب برگزارشد.
وی اظهارکرد: حضور در جشنواره های مختلف تئاتر از جمله جشنواره بین المللی تئاتر فجر و دریافت جایزه برگزیده، شرکت در جشنواره ملی فتح خرمشهر و اجرای عمومی سه گروه هرمزگانی در مرکز کشور، از جمله افتخار آفرینی هنرمندان عرصه تئاتر هرمزگان در سال گذشته است.
کمالی زرکانی گفت: تقویت زیرساخت های نمایشی و همچنین حمایت های همه جانبه مردم و صنایع مختلف فعال از هنرمندان تئاتر، می تواند به پیشرفت این هنر و هنرمندان این حوزه  کمک کند.
وی ادامه داد: با وجود انجمن هنرهای نمایشی و برنامه های خوبی که درسال گذشته این انجمن داشت، توانستیم جزو ۱۰ استان برتر از نظر تولیدات نمایشی باشیم که این امر بدون تلاش های هنرمندان و فعالان عرصه تئاتر ممکن نبود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.