همایون قنواتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:در بخش صحنه ای این جشنواره نمایشنامه های دوک به نویسندگی و کارگردانی مسلم نارکی از گچساران و هدیه مرموز به نویسندگی و کارگردانی یاسر خاسب از تهران در مرکز فرهنگی هنری شهید آوینی آبادان به روی صحنه می روند.
وی افزود:همچنین نمایشنامه های کوئینتت جنگ به نویسندگی علی نبی پور و کارگردانی سعید کمرگیر از خرمشهر، هوک چپ، راند آخر به نویسندگی آمنه پورحسینی و کارگردانی پژمان مهراب پور از خرمشهر و دانتون به نویسندگی و کارگردانی حامد اصغرزاده از تهران در محل تئاتر شهر آبادان اجرا می شوند.
قنواتی گفت:نمایشنامه های خدمتکار به نویسندگی بهزاد وزیری و کارگردانی شهرام پورعسکر از آبادان، تئاتر ده هزار و یک شب به نویسندگی صابر محمدی و کارگردانی مریم طرفی از آبادان و تئاتر همه چیز می گذرد تو نمی گذری به نویسندگی محمد چرم گیر و کارگردانی محمدرضا حیدری از کرمان مجتمع خلیج فارس خرمشهر به نمایش گذاشته می شوند.
وی افزود: نمایش های خیابانی اشک سر خط مشق به نویسندگی مریم طرفی و کارگردانی عبدالحسین جلیل نسب از خرمشهر، برحی دلاور به نویسندگی و کارگردانی احمد مسافری از خرمشهر و کمربندها را سفت سفت ببندید به نویسندگی و کارگردانی عبدالله حلیات از خرمشهر در مجتمع فرهنگی هنری خرمشهر اجرا می شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند اظهار داشت:نمایش های خیابانی هیچکس به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان، رویاهای رنگ و رو رفته به نویسندگی و کارگردانی سهیلا رهگشا از آبادان و آبادانی ها به نویسندگی و کارگردانی رضا چوپان از آبادان تئاتر شهر آبادان اجرای نمایش خواهند داشت.
وی نمایش های بخش نمایشنامه خوانی را شامل شب نیلوفری به نویسندگی و کارگردانی محمد صنگری از خرمشهر، شاید نجات یابیم به نویسندگی ساموئل گوسیان و کارگردانی سهیلا رهگشا از آبادان، دروغ چرا؟ به نویسندگی عباس کریم زاده و کارگردانی امید احمدی از خرمشهر، از بعلاوه چشمی دوربین به نویسندگی و کارگردانی شهرام پورعسکر و علی عباسیه از آبادان، آذر به نویسندگی مهدی پوررضائیان و کارگردانی آمنه پورحسینی از خرمشهر و بارانی به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین افتخارپذیرایی از آبادان عنوان کرد.
بخش استانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حضور 100 هنرمند از پنج شهرستان تهران، کرمان ،گچساران ، آبادان و خرمشهر از 18 تا 21 دیماه در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
آئین افتتاحیه این جشنواره روز سه شنبه 18 دی در محل گلزار شهدا و اختتامیه آن جمعه 21 دی در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر برگزار می شود.
کارگاه آموزش بازیگری و برپایی نمایشگاه چهل سالگی تئاتر آبادان و خرمشهر از برنامه های جنبی این جشنواره است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.