به گزارش خبرآنلاین از تبریز، بابک نهرین در مراسم اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه 12نمایش توسط شورای نظارت به بخش رقابتی راه یافته بودند، گفت: برخی گروه‌ها شرایط حضور در جشنواره را نداشتند و برخی‌ها انصراف دادند.

وی ادامه داد: نمایش تیغ کهنه اثر یعقوب صدیق جمالی بخاطر عدم اجازه نویسنده نتوانست در جشنواره حضور یابد همچنین خانم نازیلا ایرانزاد بنام بخاطر همزمان بودن اجرای عمومی نمایش آجی و کول به صورت منطقی طی نامه‌ای از جشنواره انصراف داد.

نهرین توضیح داد: نمایش خانم زهرا خدابنده از میانه و محمد یوسفی از مرند بخاطر اینکه حداقل 5 اجرای عمومی نداشتند نتوانستند در جشنواره حضور یابند. دو گروه نیز صرفا در فضای مجازی انصراف‌شان را اعلام کردند و بخاطر اینکه رسما انصراف‌شان را به انجمن اعلام نکردند از نظر ما این انصراف قبول نیست.

وی در ادامه از حمایت‌های مدیرکل و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، اعضای هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان، دانشگاه نبی‌اکرم (ص)، شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، حوزه هنری و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قدردانی کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: این جشنواره با همت و خواست هنرمندان برگزار می‌شود و هرکس که در راس مجموعه قرار بگیرد، خواسته و ناخواسته این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: اعضای جدید هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی این‌بار از تمام استان انتخاب شده است و در واقع انجمن هنرهای نمایشی، سمبل تئاتر استان آذربایجان شرقی است چراکه معتقدیم آذربایجان شرقی فقط تبریز نیست و باید از نمایندگان سایر شهرستان‌ها حمایت کنیم و به آن‌ها احترام بگذاریم.

نهرین با بیان اینکه تئاتر تبریز در سایه اتحاد و همدلی ارتقا می یابد، تشریح کرد: در هر خانواده مشکلاتی بروز می‌دهد اما مهم این است که اعضای خانواده تئاتر با هم متحد باشیم، از دست هم بگیریم و مشکلات‌مان را بین خودمان حل کنیم.

وی همچنین از افزایش ساعات کاری ساختمان تئاتر شهر تبریز از ساعت 8صبح الی 12شب خبر داد و گفت: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستاریم مجوز افزایش ساعات کاری را صادر کند تا شاهد پویایی هرچه بیش‌تر این مجموعه باشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خواست که برای مرمت ساختمان تئاتر شهر تبریز نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اهالی تئاتر را به اتحاد دعوت می‌کنم و راه‌حل مشکلات ما این است که تنها هدف‌مان تئاتر و ارتقا آن باشد.

بابک نهرین

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1005953
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.