امید ذاکری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال برخلاف سالهای قبل ویروس کرونا دامنگیر مردم شده بنابراین درسیزده نوروز بهترین گزینه درخانه ماندن است چرا که حداقل ازاین بیماری در امان می مانید. 

وی ادامه داد: فرصت گشت وگذار در طول سال برای دیدن طبیعت خدا دادی برای همه مردم هست ولی دراین روزها که هر لحظه به تعداد بیماران کرونایی اضافه می شود شرایط مساعد نیست.  

وی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون، طرح کشیک و گشت ویژه نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی با هدف پیشگیری از بروز تخلف و تصرف زمین‌های ملی اجرا شده است.

وی با اشاره به ابلاغ کشوری دستورالعمل تشدید حفاظت هسته منابع طبیعی در تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ و روز طبیعت بیان داشت: کشیک نوروزی تا پایان فروردین ماه امسال ادامه دارد و در زمان اجرای این طرح، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت در صورت دریافت گزارش‌های مردمی و مشاهده هرگونه تخریب و تصرف با قاطعیت کامل با متخلفان برخورد می‌کنند و این برخورد با شدت و قاطعیت در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی صورت می‌پذیرد.

ذاکری افزود: مردم مهمترین و موثرترین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و زمین‌های ملی بر عهده دارند و بدون مشارکت آنها حفاظت منابع طبیعی به تنهایی ممکن نمی‌شود.

وی تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تعرض و آتش‌سوزی با شماره ۱۵۰۴ به طور شبانه‌روزی تماس گرفته و گزارش‌های خود را به یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

از مساحت هفت میلیون و۲۰۰ هزار هکتاری هرمزگان، شش میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار جزو عرصه‌های منابع طبیعی است که یک میلیون و ۸۰ هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و ۹۳ هزار هکتار مرتع و یک میلیون و ۵۶۵ هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.