دکتر حسین فرشیدی روز چهارشنبه در یک نشست خبری غیر حضوری ( آنلاین) با هشدار نسبت به احتمال اوج گیری و شیوع بالای کرونا تصریح کرد: اگر همکاری مردم نباشد ممکن است در چند مرحله شاهد اوج گیری موارد جدید ابتلا باشیم.

مسوول جمع کردن دستفروشی ماهی نیستیم

این مسوول  در پاسخ به پرسشی درباره ادامه فعالیت دستفروشان ماهی در محل مخروبه های بازار قدیم ماهی فروش ها، دکه های متمرکز و پراکنده فلافل فروشی، زباله گردها و دیگر موارد مشابه اظهار کرد: آلودگی و خطرساز بودن این موارد مورد تاکید و تایید ما نیز هست اما جمع کردن دستفروشان ماهی کار دانشگاه علوم پزشکی نیست و  نهادهای دیگری مسوول آن هستند.

وی اضافه کرد: ما فقط می توانیم به مردم هشدار بدهیم که در خانه بمانند و به این گونه مراکز که محل انتشار بیماری است مراجعه نکنند.

فرشیدی ادامه داد: در حال حاضر به گفته استاندار هرمزگان، دادن خدمات به مسافران متوقف شده است و بسیاری از هتل ها پذیرش ندارند و بسیاری از بازارها نیز تعطیل شده است. 

نگران رفت و آمد بیماران شناسایی نشده هستیم

 وی گفت: ۸۰ درصد افراد مبتلا هیچ علائمی ندارند و یا علائم بالینی آنها خفیف است، هم اکنون ممکن است بیماران زیادی بدون آن که شناسایی و ثبت شده باشند در جامعه در حال تردد و فعالیت روزانه و عادی باشند که این وضعیت از نگرانی های بسیار جدی ماست.

این مسوول در ادامه با اشاره به تفکیک جنسیتی بیماران،  مبتلایان استان را (از مجموع ۱۱۲ مورد ثبت شده) ۶۰ درصد مردان و ۴۰ درصد زنان اعلام کرد.

قصد ترساندن نداریم اما همه درگیر می شویم

رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی تصریح کرد: قصد ترساندن مردم را نداریم، اما در صورت نبودن مراقبت های لازم توسط مردم و عمل نکردن به توصیه های پیشگیرانه؛  همه درگیر خواهند شد و کار کنترل و درمان بسیار سخت می شود.

وی همچنین گفت: نباید به امید اینکه فرارسیدن فصل گرما موجب کاهش قدرت ویروس می شود اقدامات مراقبتی را رها کنیم چرا که روند ادامه و اوج بیماری مشخص نیست و ممکن است از دو هفته تا یکسال دیگر ادامه داشته باشد.

فرشیدی همچنین از آماده سازی سه مرکز دیگر برای بستری کردن افراد در صورت  افزایش احتمالی تعداد مبتلایان خبر داد و با قدردانی از مشارکت سپاه در راه اندازی بیمارستان صحرایی، گفت: تعدادی از صنایع استان نیز برای تهیه لوازم پزشکی از جمله تجهیزات کمک تنفسی قول مساعد داده اند که امیدواریم در سایه مشارکت جمعی و همراهی مردم بتوانیم بر این بحران غلبه کنیم.

مردم مراقب ژل های تقلبی باشند

عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان ضمن هشدار نسبت به فروش ژل های ضدعفونی تقلبی گفت: این ژل ها اگر حداقل ۷۰ درصد الکل نداشته باشند بی اثر خواهند بود.

۱۸۰ مسافر مشکوک را برگرداندیم

فرشیدی در پایان گفت: در روزهای گذشته حدود ۵۸۰ هزار مسافر ورودی معاینه اولیه و تب سنجی شدند که از این تعداد ۱۸۰ مسافر مشکوک به استان های خود برگشت داده شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.