سردار هوشنگ حسینی روز چهارشنبه اظهارداشت: با شیوع ویروس کرونا و نشر اکاذیب و شایعات مختلف مبنی بر کاهش تاثیر این ویروس با نوشیدن مشروبات الکلی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و ترغیب افراد ناآگاه به مصرف این ماده افیونی، تعدادی افراد سودجو و فرصت‌طلب در بیله‌سوار اقدام به تهیه مشروبات الکلی دست‌ساز و تقلبی با مارک اتانول و با استفاده از وایتکس و الکل متانول کرده و سپس با قیمت های ۲ یا سه برابری از عرف بازار به فروش می‌رساندند.

وی گفت: تعدادی از شهروندان بویژه جوانان به سبب ناآگاهی و با مصرف این نوع الکل دچار مسمومیت شدید و قطع عضو شده و در برخی موارد نیر شاهد مرگ بوده‌ایم.

او بیان‌کرد: با انجام بررسی‌های تخصصی، اشرافیت کامل اطلاعاتی و افزایش کنترل‌های انتظامی ردپای پنج نفر که در رابطه با تهیه و توزیع الکل‌های تقلبی فعالیت مجرمانه داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضایی در عملیات مقتدرانه ماموران پلیس امنیت عمومی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: در این عملیات ۱۴۰ بطری یک لیتری و ۲۵۰ لیتر الکل تقلبی کشف شد.

سردار حسینی با تاکید بر اینکه پلیس با حداکثر توان عملیاتی و تعهد در خدمت امنیت، آرامش و آسایش مردم بوده و برخوردی قاطع با مجرمان، قانون‌گریزان و مخلان آرامش فردی و عمومی خواهد داشت، گفت: مشارکت اجتماعی در این عرصه توفیقات پلیس را تضمین می‌کند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، از ابتدای اسفندماه جاری ۲۰۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از استفاده خوراکی از الکل به بیمارستان‌های استان اردبیل مراجعه و تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

از این تعداد ۱۹ نفر جان باخته و ۵۲ نفر نیز هم‌اکنون در بخش‌های مختلف بویژه بخش دیالیز بستری هستند ضمن اینکه تعدادی نیز نابینا و یا دچار ضایعه مغزی شده‌اند.

اغلب مسموم‌شدگان با تصور اینکه مصرف الکل از ابتلا به بیماری کرونا جلوگیری می‌کند، اقدام به مصرف خوراکی آن کرده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ضمن هشدار به مصرف کنندگان این قبیل مواد اعلام کرد که مصرف و آشامیدن هر گونه مشروبات الکلی، چه طبی چه صنعتی و سایر فرآورده‌های مشابه به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست.

مصرف این قبیل اقلام اثرات زیان‌بخشی را به دنبال دارد و باعث مرگ، از بین رفتن بینایی، از کار افتادن کلیه‌ها و سایر مشکلات جسمی و روحی غیرقابل جبران می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.