به گزارش خبرنگار مهر، آبتین امیری عصر یکشنبه در جلسه علنی این شورا گفت: مردم جلوتر از مسئولین به مدیریت بحرانی شیوع کرونا روی آورده‌اند و با ایجاد برخی محدودیت‌ها جلو سفرهای غیر ضروری را گرفته‌اند و این راهی است که در ابتدا باید در پیش گرفته می‌شد.

امیری گفت: کاهش تردد در سطح شهر نیازمند تعطیلی خدمات فنی واداری و اقتصادی در شهر است. تا زمانی که خدمات رسانی وجود دارد، ترددها هم وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حداقل بانوان ادارات به مرخصی بروند تا بار ادارات سبک شود. خاطرنشان کرد: اعلام پیاپی آمار قربانیان کرونا جز افسردگی مردم هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد، بجای آن باید به اقدامات امید بخش روی آورد. باید پرسید کمک‌های مجانی که سازمانهای بهداشتی و دیگر کشورها برای مقابله با بیماری کرونا به ما کمک می‌کنند چرا مجانی بین مردم تقسیم نیم شود؟ این کمک‌ها به کجا می‌رود؟ اگر این کمک‌ها مجانی بین مردم توزیع شود، اعتماد ملی بازیابی می‌شود، ومردم بیشتر همکاری می‌کنند.

امیری اظهارداشت: شورای اسلامی شهر بندرعباس با همکاری شهرداری بندرعباس به اقدامات اساسی در سطح شهر مثل تعطیلی شب بازارها، ضد عفونی اماکن عمومی و… روی آورده است، اما تداوم این خدمات نیازمند پشتیبانی مالی و انتظامی است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب هماهنگی بین دستگاهی امری ضروری است. متأسفانه در شرایط فعلی بار اصلی روی دوش کارگران و نیروهای خدماتی شهری برای ضد عفونی سطح شهر و فداکاری پرستاران و کادر درمانی است، اما با دست خالی تا یک حدی می‌توان کارها را پیش برد.

امیری اضافه کرد: ازمردم می‌خواهیم، خود آموزشی و خود مراقبتی را جدی بگیرند، از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند، زیرا در صورت گستردش شیوع بیماری کرونا، امکانات کشوری پاسخگویی خدمات درمانی مورد نظر نخواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.