به گزارش خبرنگار مهر سردار غلامرضا جعفری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر بیان داشت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا، موضوع برخورد با انتشار دهندگان کلیپ که باعث تشویش اذهان عمومی شده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان میناب قرار گرفت.

وی افزود: پس اقدامات اطلاعاتی و انجام تحقیقات فنی و پلیسی دو نفر انتشار دهندگان کلیپ جعلی شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: متهمان در بازجوئیهای فنی و تخصصی به جرم خود مبنی بر تشویش اذهان عمومی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه اعتراف و انگیزه خود را جلب توجه و افزایش دنبال کننده در اینستاگرام عنوان کردند که در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به اینکه برابر قانون مجازات اسلامی، هر کس به قصد تشویش اذهان عمومی اکاذیبی را تهیه و در فضای مجازی انتشار دهد مجرم شناخته شده و قانونگذار نیز برای مجرم مجازات تعیین کرده است از عموم شهروندان خواست هرگز آگاهانه یا نا آگاهانه اقدام به نشر یا بازنشر شایعه و مطالب دروغین در فضای مجازی نکنند و در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مورد مشکوک در فضای مجازی با مراجعه به پلیس فتا و یا با استفاده از تلفن ۱۱۰ گزارش نمایند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان متخلفان اقدام شود.

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در هرمزگان

سردار جعفری در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ارتقا امنیت عمومی و اجتماعی مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ، و به منظور تضعیف توان فعالیت مجرمانه قاچاقچیان با پیگیری‌های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در ۷۲ ساعت گذشته موفق شدند ۱۳ دستگاه خودرو و ۲ دستگاه موتور سیکلت حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر را شناسایی و ودر عملیات‌های ضربتی توقیف کنند.

سردار جعفری افزود: در بازرسی دقیق از خودروها جمعاً ۱ تن و ۳۰۵ کیلو گرم انواع مواد مخدر عمدتاً حشیش و تریاک کشف و در این رابطه ۲۴ نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته ۴۰ طرح پاکسازی نقاط و محلات آلوده از حیث توزیع مواد در استان اجرا و در اجرای این طرح‌ها ۳۴۱ معتاد متجاهر و بلامکان جمع آوری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس در شناسایی و کشف جرایم و دستگیری مجرمان، خطاب به افراد فرصت طلب و قانون شکن گفت: با توجه به حضور و اشرافیت پلیس در جای جای نقاط استان و افزایش ضریب هوشیاری و تجارب پلیس در شناسایی و کشف جرایم، از این پس مجرمان در امان نبوده و بدون اغماض و با قاطعیت تمام با سوداگران برخورد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.