فرماندار حاجی آباد روز شنبه در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر حاجی‌آباد با بیان اینکه مردم نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا دارند، از گروه‌های مردمی که با ستاد مبارزه با کرونا در این شهرستان فعالیت می‌کنند قدردانی کرد.

حمید جهانگیری گفت: همه دستگاه های اجرایی آمادگی لازم جهت همکاری با شهرداری در ضدعفونی و گندزدایی مکان های عمومی را دارند.

وی از مردم خواست به نکات بهداشتی که از سوی روابط عمومی اطلاع رسانی می‌شود توجه و ضمن رعایت بهداشت فردی از سفرها و ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

فرماندار حاجی آباد هم‌چنین خواستار همیاری و همکاری بیشتر شهروندان در افزایش بهداشت فضاهای عمومی شد.

با ثبت ۴ مورد جدید کرونا مثبت در این استان شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۳ نفر رسید که۶۳ مورد از موارد مثبت پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

طبق اعلام جمعه شب رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان،در حال حاضر در سطح استان هرمزگان ۱۲ نفر بیمار با تشخیص کووید ۱۹ بستری هستند.

حسین فرشیدی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری هشت نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی، بیش ترین مبتلایان در این استان با ۴۴ نفر مربوط به شهرستان بندرعباس است که ۸۰ درصد از این افراد یا در تماس با بیماران غیراستانی بوده اند و یا در بیمارستان ها و  مراکز درمانی شاغل هستند.  

فرشیدی اضافه کرد: جزیره کیش نیز با ۱۳ مبتلا یک منطقه آلوده به ویروس کرونا محسوب می شود که به نسبت جمعیت بالاترین مبتلایان را در خود جای داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توصیه کرد:‌مردم از سفر به جزیره کیش به ویژه در ایام عید نوروز جدا پرهیز کنند.

وی در توضیح پراکندگی مبتلایان در سایر شهرستان گفت: در جزیره قشم ۱۲ مورد، رودان و بندرلنگه ۳ مورد، پارسیان، میناب و بستک هرکدام ۲ مورد، حاجی آباد و جاسک هرکدام یک مورد به این بیماری مبتلا هستند.

به گفته فرشیدی، خوشبختانه از شهرستان های بشاگرد، سیریک و خمیر موردی از کووید-۱۹ اعلام نشده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.