یک گروه ۳۰ نفره از امدادگران سلامت با استفاده از ماشین‌آلات و پمپ‌های سیار، مراکز مراجعه مردم در ساختمان‌های دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب، محاکم ، دفاتر، بایگانی، زندان‌ها، اردوگاه‌ها و بازداشتگاه‌های حوزه‌های قضایی هرمزگان را استریل و ضدعفونی کردند.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان روز شنبه اعلام کرد: این اقدام به منظور تکریم ارباب رجوع، صیانت از بهداشت عمومی و مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است.

به گفته علی صالحی، برای این منظور یک تن محلول ویژه برای ضد عفونی این اماکن و مراکز اختصاص یافته است.

وی افزود: این عملیات به صورت مستمر و تا اعلام کنترل کامل ویروس کرونا در استان هرمزگان ادامه دارد.

درحال حاضر ۲۷ نفر در استان هرمزگان به این ویروس کرونا مبتلا هستند که از این تعداد ۱۱نفر در بندرعباس، ۶ نفر قشم، ۳ نفر کیش، ۲ نفر پارسیان و رودان، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد و بستک هریک یک نفر در بسمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه جمعه اعلام کرد: از شمار مبتلایان به کرونا در این استان، هشت نفر بستری هستند که حال یک نفر از آنها وخیم است.

حسین فرشیدی افزود: وضعیت سه مورد از افراد مشکوک نیز وخیم گزارش شده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا و طبق تصمیم ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در هرمزگان، تا اطلاع ثانوی ورود گردشگر به این استان ممنوع اعلام شده است.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.