فریدون همتی شامگاه پنجشنبه در نشست با شورای شهر، سرمایه گذار و صنایع غرب بندرعباس افزود: قرارداد تامین آب مورد نیاز صنایع غرب بندرعباس باید به سرعت و در روزهای آینده نهایی شود.
وی بیان داشت: استفاده از پساب تصفیه شده به عنوان یک طرح مهم و بزرگ در بندرعباس با پیگیری های بسیار به مرحله اجرایی نزدیک شده است.
وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا این طرح به عنوان یک کار بزرگ و اثرگذار در شهر بندرعباس به سرعت اجرایی شود.
استاندار هرمزگان اظهارداشت:یکی از اهداف اصلی از اجرای طرح پساب تصفیه شده جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و تامین تولیدات صنایع و آبیاری فضای سبز  است تا بتوانیم دغدغه مردم این شهر را رفع کنیم.
همتی یاد آور شد: با سرمایه گذاری مناسب انجام شده پساب فاضلاب بندرعباس تصفیه می شود و از این پساب  می توان برای مصرف کارخانه ها برای تولیدات صنعتی در غرب بندرعباس و همچنین آبیاری فضای سبز این شهر استفاده کرد.
به گفته وی شهرداری بندرعباس با استفاده از پساب تصفیه شده می تواند در راستای توسعه فضای سبز در این شهر اقدام کند و این امر یک فرصت خوب برای این شهر در راستای رونق و توسعه فضای سبز محسوب می شود.
همتی گفت: اگر شورای شهر بندرعباس مجوز خرید و استفاده از پساب تصفیه شده را برای آبیاری فضای سبز این شهر صادر نکند، شهرداری مجبور خواهد بود آب مورد نیاز برای فضای سبز را با قیمت بسیار بالاتر، از آب شیرین کن ها خریداری کند.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی محیط زیست، سالانه بیش از ۸۷ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۸ مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان هرمزگان تولید می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.