سخنگوی شورای سلامت کیش روز پنجشنبه پس از پایان نشست این شورا در جمع خبرنگاران افزود: با تامین اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد کیش ژل ضدعفونی کننده ۳۰ میلی لیتری از شرکت تولید کننده خریداری و از روز دوشنبه توزیع آن در این جزیره توزیع می شود.

دکتر محمدرضا رضانیا اضافه کرد: کار توزیع ژل ضدعفونی در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه و بین پرسنل خدماتی در جزیره کیش انجام می گیرد و در مرحله اول  این خدمات به  افرادی ارائه می شود که بیشتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا هستند.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این شورا، ساعت کاری زنان شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال کاهش یافته و از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: براساس مصوبه این شورا پرسنل ادارات که مبتلا به بیماری دارای ریسک ابتلا به کرونا هستند، بیماران قلبی و ریوی، خاص، بیماران تنفسی مزمن، با ارائه گواهی پزشک و موافقت مدیران می توانند از یک هفته استراحت در منزل بدون احتساب و ثبت در مرخصی استفاده کنند.

به گفته این مسوول تعطیلی مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، آموزشگاهها، اماکن خصوصی، مجتمع های تفریحی، جنگ ها و کنسرت ها و مراکز گردشگری از روز شنبه به مدت سه روز دیگر تمدید شده واداره استاندارد موظف شد فعالان واحدهای صنعتی را با سرکشی و حضور کارشناسان این اداره درخصوص ویروس کرونا آموزش دهند.

دکتر رضانیا خاطرنشان شد: ضدعفونی مدارس از روز شنبه با مشارکت شرکت عمران آب و خدمات  انجام خواهد شد و در پمپ بنزین ها نیز مردم برای سوختگیری نیاز به پیاده شدن از خودرو ندارند و کارکنان جایگاه ها موظف به انجام مراحل سوختگیری هستند.

وی درباره تغییرات انجام شده در بیمارستان کیش گفت: از روز شنبه کلینیک تنفسی بیمارستان جدا می شود و مراجعه کنندگان به صورت جداگانه دراین بخش خدمات دهی می شوند.

رضانیا همچنین از مرخص شدن دو بیمار تنفسی خبر داد و گفت: دو نفر از مراجعه کنندگان مشکوک به ویروس کرونا، پس از بهبودی از بیمارستان کیش مرخص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.