برخی مقام های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تایید کرده اند.

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان ها و رییس شورای اسلامی شهر قشم از جمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته اند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از یک سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود.

این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر کرده بود.

این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی ۵۳ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب هرمزگان، همه ساله در این روزها شاهد خیل عظیم مسافران در این منطقه هستیم که این روزها نیز با وجود شیوع ویروس کرونا، همچنان ورود مسافران به این استان به صورت عادی ادامه دارد در حالی که مقوله قرنطینه شهرهای آلوده چندان به اعتقاد مسوولان وزارت بهداشت عملی نیست، دست کم غربالگری مسافران ورودی به مناطق مختلف شهرها باید در دستور کار باشد، اقدامی که هنوز در هرمزگان انجام نشده است.

تا لحظه مخابره این گزارش هنوز هیچ تصمیمی برای غربالگری در استان هرمزگان اتخاذ نشده و مسافران بدون غربالگری وارد استان می شوند که این موضوع خود بر نگرانی مردم استان دامن زده است؛ البته ناگفته نماند در فرودگاه ها و بندر شهید رجایی از هفته های قبل غربالگری از مسافران ورودی از خارج کشور در حال انجام است، اما در مسیرهای زمینی هنوز هیچ اقدام صورت نگرفته است.

ششم اسفند ماه فریدون همتی استاندار هرمزگان از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست به بکارگیری تمامی امکانات جهت کنترل سلامت مسافران در مبادی ورودی استان برای پیشگیری از بیماری کرونا اقدام کند و  به سایر دستگاه‌های مرتبط همچون راه‌آهن، فرودگاه‌ها، حمل ونقل جاده‌ای، بنادر ودریانوردی و پلیس راه نیز دستور داد با دانشگاه علوم پزشکی، همکاری لازم را برای این کار داشته باشند.

با وجود نگرانی شهروندان بر اساس آمار اداره کل بنادر ودریانوردی، در روزهای اخیر کاهش ۴۰ درصدی مسافر در بندرپل خمیر و کاهش ۱۵ درصدی در بندر شهید حقانی بندرعباس ثبت شده است که نشان می دهد مردم نیز به رعایت نکات ایمنی و پرهیز از سفرهای غیرضرور توجه دارند.

وزارت بهداشت 30 بهمن ماه ابتلای دو شهروند قمی به ویروس کرونا را تایید کرد و اکنون به صورت روزانه آمار مبتلایان جدید را اعلام می کند؛ تاکنون استان‌های قم، گیلان، اردبیل، مازندران، خراسان رضوی، تهران، البرز، اصفهان، همدان، مرکزی، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، لرستان، فارس، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد تاکنون درگیر این بیماری شده اند.

آمار نهایی مبتلایان به این بیماری در ایران تا ظهر روز هفتم اسفند ماه به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.