مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار قرار گرفته است .

الله مراد عفیفی پور افزود: از جمله این موارد می توان به ضد عفونی نمودن تمام اماکن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شکل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره کرد.

وی ادامه داد: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به تمام شرکتها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل ۲۴ ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگره مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید۱۹در بنادر هرمزگان در حال انجام می باشد.

این مقام مسوول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت مرکز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده ای رانندگان کامیون ها از سراسر کشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماریهای تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می باشد که با نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل ویروس کووید ۱۹ در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.

عفیفی پور گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج کارکنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شرکت ها، انجام تب سنجی در تمام شرکت های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و کنترل کلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله های دریافتی از کشتی ها و محوطه های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده که به همه شرکتها مستقر در بنادر استان و تعاونی ها مربوطه ابلاغ شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: چند مورد مشکوک به کرونا در استان تحت نظر هستند و نمونه برداری از آنها انجام شده که تا به امروز آزمایش یکی از آنها منفی اعلام شده است.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احتمال مبتلا بودن دیگر موارد بستری در استان نیز به اعتقاد پزشکان متخصص هرمزگان با توجه به شرح حال بیماران، ضعیف است اما با این حال به منظور پیشگیری، این افراد بستری و نمونه برداری از آنها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران مشکوک در بندرعباس در بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی تحت نظر هستند و در دیگر نقاط هرمزگان نیز بیماران در بیمارستان های محل اقامت بستری می باشند.

نوروزیان به مردم اطمینان خاطر داد که تا به این لحظه هیچ مورد مثبتی در هرمزگان گزارش نشده و در صورت گزارش به طور یقین به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اخبار مربوط به مبتلایان به کرونا، وزارت بهداشت است و شهروندان اخبار را فقط از مراجع رسمی پیگیری کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

رییس روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: یک مرد ۵۳ ساله با علائم مشکوک و نزدیک به کرونا در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس درگذشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.