رییس HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس با دعوت پرسنل وخانواده‌هایشان به آرامش در برخورد با بیماری کرونا گفت: با تشکیل کمیته سلامت نحوه پیشگیری از این بیماری وترفندهای ایجاد آمادگی‌های لازم برای مقابله با کرونا را بررسی کردیم.

مهرداد دهداری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین دراین راستا نشست‌های درون وبرون سازمانی برای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا درپالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برگزارشده وپس از برگزاری نشست‌های مشترک با اداره بهداشت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، جلساتی را نیز با حضور واحدهایHSE ، بهداری، آموزش، پشتیبانی و روابط عمومی در راستای صیانت حداکثری از سلامت پرسنل در برابر این ویروس طرح ریزی شد.

وی، اطلاع‌رسانی درباره کرونا را یکی از اساسی‌ترین وموثرترین راه‌ها برای کنترل این بیماری عنوان کرد و افزود: می‌توان با چاپ وتوزیع بروشورهای آموزشی، تهیه بنرهای هشدار دهنده و نصب دربخش‌های مختلف پالایشگاه، درج توصیه‌های بهداشتی در گروه‌های مجازی مرتبط با حضور شرکت و برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی کوتاه مدت آمادگی پرسنل را برای مقابله با شیوع احتمالی کرونا افزایش داد.

عملیات سنجش سلامت کارکنان ورانندگان شرکت نفت

رییس HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس، استفاده از ترموگراف به منظور سنجش دمای بدن کارکنان و رانندگان از درب منزل و هنگام ورود به پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را عملیات اصلی در شناسایی افراد مشکوک به کرونا ذکر کرد.

دهداری افزود: از برنامه‌ریزی برای تهیه سنسورهای حرارتی در بیشتر نقاط پالایشگاه بویژه در درب ورودی نیز غافل نشدیم و با این حال از مدیران واحدها نیز گزارش‌گیری میدانی برای شناسایی بیماران احتمالی ادامه دارد.

ضدعفونی مکان‌های عمومی وسرویس‌های رفت وآمد شرکت نفت

وی حفظ استمرار عملیات تولید را مرهون توجه به نکات بهداشتی دانست وبیان داشت: پیش از اعلام سراسری ورود کرونا به کشور تهیه مواد ضدعفونی و ماسک را در دستورکار قراردادیم و با در اختیار گذاردن محلول‌های ضدعفونی در تمامی مکان‌های عمومی شرکت، پرسنل را در پیشگیری از این بیماری احتمالی یاری دادیم.

مدیر HSE شرکت نفت ستاره خلیج فارس اضافه کرد: در این مدت سرویس‌های رفت وآمد اعم از مینی‌بوس‌ها، اتوبوس ها و خودروهای سواری، رستوران، مسجد، بیسیم‌ها و ادوات پرکاربرد، سرویس‌های بهداشتی، دستگاه‌های خودپرداز و سایر اماکن به صورت مداوم ضدعفونی شدند.

اعطای مرخصی به کارکنان دارای بیماری‌های زمینه‌ای

وی نیروی انسانی هر شرکتی را بزرگ‌ترین سرمایه آن شرکت عنوان کرد و اظهارداشت: با اعطای مرخصی با حقوق به کارکنان دارای بیماری‌های زمینه ای نظیر دیابت، مشکلات قلبی و عروقی و تنفسی تدابیری اندیشیدیم تا کمترین خطر پرسنل را تهدید کند.

دهداری تاکیدکرد: لغو همه ماموریت‌های اداری و مرخصی‌های داخلی وخارجی، افزایش دامنه زمانی ثبت ورود و خروج پرسنل به منظور جلوگیری از ازدحام، لغو همه بازدیدها و نشست‌های غیرضروری و حذف عملیات ثبت اثر انگشت در دستگاه‌های پایش ورود و خروج و جایگزینی آن با عملیات تشخیص چهره را نیز انجام دادیم.

مناسب‌سازی طبخ وتوزیع غذا در رستوران پالایشگاه نفت

وی درپایان مناسب‌سازی مراحل طبخ ومحل توزیع غذا یعنی رستوران مرکزی پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظارت منظم بر پرسنل آشپزخانه، رستوران و آبدارخانه‌ها، جمع‌آوری چاشنی‌های مختلف روی میزهای غذا و هتلی کردن چاشنی‌ها، ایجاد فاصله بیشتر بین صندلی‌های میزهای غذاخوری رستوران، تغییر برنامه غذایی شرکت در جهت تقویت سیستم ایمنی بدن پرسنل و مدیریت زمانی حضور و مراجعه افراد واحدهای مختلف به رستوران را نیز در راستای مقابله با شیوع کرونا در رستوران پالایشگاه مدنظر قراردادیم.

پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران و با ظرفیت ۳۶ میلیون لیتر در روز در قالب ۴ مرحله ۱۲۰ هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت راه اندازی شده است.

این پالایشگاه که در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده هم اکنون روزانه حدود ۱۵ میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت ‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.

خوراک مورد نیاز پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس از طریق خط لوله ۳۸۸کیلومتری از میادین مشترک ایران در پارس جنوبی تامین می شود به طوری که می توان از آن به عنوان اولین پالایشگاهی نام برد که با استفاده از گاز پالایش شده انواع سوخت از جمله بنزین، گازوئیل و سوخت جت را تولید می کند.

پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.