مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اعلام عرضه‌ بنزین این پالایشگاه در رینگ بین‌المللی بورس انرژی و ارسال نخستین محموله‌ صادراتی به بازارهای جهانی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران را متولی عرضه‌ نخستین محموله‌ بنزین اعلام کرد و اظهارداشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس توجه ویژه‌ای به بورس انرژی دارد و در شرایط فعلی نیز تاثیر شگرف آن در معاملات بورسی غیرقابل کتمان است.
محمدعلی دادور روز چهارشنبه درنشست خود با سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی ایران و بازدید از ظرفیت‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد.  
وی مقصد احتمالی نخستین محموله بنزین ستاره خلیج فارس کشور افغانستان نام برد وبورس را سبب ایجاد رقابت سالم و بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست. 
دادور اظهارامیدواری کرد: تا پایان سال طرح «افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های ۳ مرحله پالایشگاه ستاره خلیج فارس که به ارتقا ظرفیت می‌انجامد، به صورت کامل اجرایی شود، زیرا پس از آن این آمادگی را داریم تا در صورت موافقت سهام داران، سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در بورس اوراق بهادار نیز عرضه کنیم.
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیح فارس اجرای طرح افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های ۳ مرحله از پالایشگاه را سبب افزایش جذابیت این پالایشگاه برای درخواست کنندگان سهام دانست و افزود: با رسیدن خوراک دریافتی ستاره خلیج فارس به مرز ۴۸۰ هزار بشکه در روز این آمادگی به وجود می‌آید که سهام این پالایشگاه در اختیار سهام‌دارا خرد قرار گیرد. 
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.
۹۸۸۷/۶۰۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.