استاندار هرمزگان روزچهارشنبه در بازدید از ستاد انتخابات شهرستان بندرعباس اظهار داشت: نمایندگان فرماندار نیز در تمام این شعبه ها تعیین شده و بازرسان و هیات نظارت نیز بر روند برگزاری انتخابات نظارت کافی دارند.

فریدون همتی افزود: با توجه به تقسیم کار صورت گرفته در مجموعه ستاد انتخابات استان و تمامی شهرستان‌ها، آمادگی کامل در تمامی حوزه های انتخابیه استان هرمزگان جهت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند وجود دارد.

وی تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که زمینه مناسب برای برگزاری انتخاباتی قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم که خوشبختانه این امر با تلاش هیات‌های اجرایی و نظارت انتخابات به خوبی انجام شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه شور و نشاط انتخاباتی در استان وجود دارد و در روز دوم اسفند ماه شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری مردم در سراسر هرمزگان خواهیم بود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان همزمان با سراسر کشور دوم اسفندماه امسال برگزار می شود.

استان هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی شامل سه نفر در شهرستان‌های بندرعباس، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، یک نفر در شرق این استان شامل شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب و یک نفر در غرب این استان شامل شهرستان های بندرلنگه، بستک و پارسیان است.

حوزه انتخابیه بندرعباس شامل بندرعباس(مرکز)، بندرخمیر، قشم، حاجی آباد و بوموسی، شرق هرمزگان(شهرستان‌های بشاگرد، رودان، سیریک، جاسک و میناب)، حوزه غرب هرمزگان(شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان) است.

در این دوره از مجموع ۱۱۳نفری که به فرمانداریهای حوزه انتخابیه و ستاد انتخابات هرمزگان مراجعه کرده ومدارک خود را تحویل داده بودند ۲۰ نفر انصراف داده که ۹۳ نفرباقی ماندند و ازاین تعداد ۴۳ نفر بدلیل نداشتن شرایط احراز در هیات نظارت رد شدند.

از باقی مانده این افرد صلاحیت ۴۷نفر درهیات نظارت برای حوزه مرکزی ، شرق وغرب استان هرمزگان تایید شد و خود را برای رقابت نفس گیر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آماده می کنند.

از این تعداد،  ۲۷ نفر نامزد نمایندگی مجلس برای حوزه انتخابیه بندرعباس، ۹ نفر در شرق استان هرمزگان و ۱۱ نفر در غرب استان در این دوره از انتخابات اجازه تبلیغات در موعد مقرر دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.