استاندار هرمزگان عصر سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار داشت: در این مدت مجموع میزان تولید واحدهای بزرگ صنعتی فعال در استان بیش از ۱۸ میلیون تن بوده که رشد حاصل شده در صادرات این محصولات نشان از رونق تولید و صادرات در هرمزگان دارد.

فریدون همتی با تاکید بر فعال شدن سامانه صدور مجوز و رصد طرح های سرمایه گذاری در هرمزگان، افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و همچنین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی استان باید به این سامانه متصل باشند.

وی ادامه داد: با اتصال دستگاه های اجرایی به این سامانه و پس از ثبت درخواست سرمایه‌گذاران، به سرعت روند صدور مجوزها انجام و همچنین وضعیت اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری نیز از این طریق مورد رصد و بررسی قرار گیرد.

همتی در بخش دیگری از صحبتهای خود در این نشست بخشنامه بخشش سود و جرایم تسهیلات بانکی واحدهای فعال در امر تولید را مورد اشاره قرار داد و گفت: تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی از سال ۹۳ مشمول این قانون می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بنگاه‌های تولیدی تا پایان اسفندماه سال جاری فرصت دارند تا برای بخشش سود و جرایم مربوط به تسهیلات خود اقدام و مراجعه کنند و این امر کمک و مشوق خوبی برای این واحدها خواهد بود.

در این نشست مشکلات دو واحد هتل در حال ساخت در جزیره کیش مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز برای رفع مشکل آنها مورد تایید قرار گرفت.

 استان هرمزگان در جنوب ایران از جمله مناطق مهم و راهبردی کشورمان است که فعالیت ها در آن در حوزه های مختلف به ویژه صنعت با شتاب هر چه تمام تر در حال انجام است و همگان شاهد شکوفایی صنعت این استان روی ریل تدبیر هستند.

 در حال حاضر هرمزگان به قطب صنایع فلزی فولاد و آلومینیوم در کشور تبدیل شده و ۹۰۹ واحد صنعتی و بیش از۲۷ هزار نفر در حوزه صنعت این استان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.