به گزارش ایرنا، سعید پورعلی دوشنبه شب در مراسم پایانی دومین جشنواره تئاتر کوتاه کیش افزود: هنر و تولید هوشمندانه محتوای هنری، نقشی ساختاری در نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و ارتقای سطح شهروندی دارد و محصول آن آرامش اجتماعی و کاهش هزینه های در بخش اداره امور و بطور کلی امور حکومتی است.

 وی زمینه سازی برای مشارکت اجتماعی، افزایش حس مسئولیت شهروندان، تقویت گفت و شنودهای جامعه، درک مشترک و همگامی، همکاری بخشهای مختلف و ایجاد محیطی سالم و آرامش بخش برای زندگی را از مهمترین ارمغان رفتارهای توسعه ای برشمرد و از هنر بویژه هنر تئاتر به عنوان  یکی از عناصر اثر گذار در این زمینه نام برد. 

سعید پور علی، منطقه آزاد کیش را یکی نقاط مهاجر پذیر کشور برشمرد و با اشاره به نظر سنجی های انجام شده افزود: مهمترین عامل مهاجرت به کیش انتخاب این جزیره برای زندگی بهتر بوده و این درحالیست که مهاجرت برای کسب و کار سهم کمتری را نشان می دهد.  

 وی خاطرنشان کرد: این روند نشان می دهد که در کنار مزیتهای خدادادی و طبیعی، ارتقای سطح شهروندی، توانمند سازی، مدیریت شهری، نوآوری، آموزش و بهره گیری از توانمندیهای اقتصادی،اجتماعی، فرهنگی و هنری در ایجاد محیطی آرام و جذاب نقشی مهم و اثر گذار دارد. 

 معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش دریایان ضمن قدردانی از مشارکت کنندگان و برگزار کنندگان دومین جشنوراه تئاتر کوتاه کیش، از آمادگی منطقه آزاد کیش مبنی بر حمایت از تولیدات هنری ارزشمند خبر داد.  

دومین جشنواره تناتر کوتاه کیش که طی ۴ روز گذشته  به دبیری عباس نجاری؛ در سه بخش مسابقه‌ای، نمایش های ساحلی، کافه‌ای و طرح‌ها و ایده‌های با حضور گروههای نمایشی از نقاط مختلف کشور در کیش برپا بود، دوشنبه شب با معرفی گروههای برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.