معاون استاندار هرمزگان و رییس ستاد انتخابات این استان روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این استان اظهار داشت: هرمزگان جزو اولین استان‌هایی است که دستگاه‌های احراز هویت برای همه یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار آن تهیه شده است.
سعید ناجی افزود: با استفاده از این تجهیزات تخلف ها کاهش می‌یابد و دیگر فردی نمی‌تواند ۲ مرتبه رای بدهد، مسوولان نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم بکارگرفته‌اند.
رییس ستاد انتخابات هرمزگان بیان داشت: امید می‌رود در دوم اسفند شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای باشیم که این نیازمند روشنگری همه ما (مسوولان و امامان جمعه) برای ایجاد شور انتخابتی در جامعه است.
وی ادامه داد: تبلیغات نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ازساعت صفر امروز آغاز شد که احتمال دارد برخی اقدام‌های خارج از چارچوب نیز رخ داده باشد که تلاش می‌شود به مسیر قانونی هدایت شوند.

براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی انتخابات هرمزگان اسامی ۴۶ نفر از افراد تایید صلاحیت شده برای رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس و شورای اسلامی را در استان مجوز تبلیغات دارند و می‌توانند برنامه‌های خود را با مردم درمیان بگذارند.

ازبین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۸نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۸نفر درحوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد است.

دراین دوره  از ۴۶نفرداوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن، چهار نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره‌های گذشته کم سابقه است.

استان هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی درمجلس شورای اسلامی شامل حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر،  حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.