معاون سازمان‌دهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان اظهار داشت: امامان جمعه به عنوان رییس شورای فرهنگی عمومی این موضوع را با جدیت پی‌گیری کرده و با برنامه‌ریزی خدمتگذاری به مردم را دنبال کنند.
حجت الاسلام علی نوری اظهار داشت: همچنین اثربخشی و تقویت جایگاه امامان جمعه، تقویت روحیه امید و نشاط در جامعه و تبدیل نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی شهر در دستور کار این شورا قرار دارد.
وی اضافه کرد: اولین نمازجمعه به امامت آیت الله طالقانی در پنج مرداد سال ۱۳۵۸ هجری شمسی در تهران اقامه شد و اکنون در چهلمین سال برپایی نماز جمعه هستیم و۹۰۰ نقطه کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.
معاون سازمان‌دهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به موضوع انتخابات اظهار داشت: میانگین مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ۷۰ درصد و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۰ درصد بوده و هیچ‌ سالی به زیر ۵۰ درصد نیامده است که باید برای افزایش ظریب مشارکت مردم تلاش کرد، اما مشارکت در کشورهای غربی که ادعای دموکراسی دارند حدود ۴۰ درصد است.
حجت الاسلام نوری همچنین با اشاره به شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: هر سخنی که امام راحل فرموده بود محقق شد و به امید خالق متعال بیانات مقام معظم رهبری نیز محقق می‌شود و همانگونه که ایشان فرمودند به برکت خون این شهید در قدس نماز خواهیم خواند.
در پایان این مراسم از تلاش‌های حجت الاسلام غلامعلی ارجمند به عنوان مسوول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان قدردانی شده و حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مسوول جدید این شورا معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.