دبیر کمیته تولید انجمن خرما کشور روز یکشنبه در حاشیه آغاز رویداد استارتاپی محصولات خرما در بندرعباس اظهار داشت: انتظار این است دانشگاه‌ها برای حضور در بین تولید کنندگان محصول‌های کشاورزی و روستاها پیش گام بوده و با خود فرهنگ بهره‌گیری از دانش روز را در بین کشاورزان به خصوص تولیدکنندگان خرما توسعه، ترویج و گسترش دهند.

عنایت الله وکیلی پور خاطر نشان کرد: سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن خرما در کشور تولید می‌شود که درصورت ورود عملی و واقعی دانشگاه‌ها به این عرصه زمینه افزیش بهره‌وری در تولید این محصول را افزایش می‌دهد.

وی اشاره کرد: اکنون میزان بهره‌وری در هکتار در ایران تنها ۳۰ درصد است که این شایسته ایران نیست و انتظار می‌رود جوان دانشجو در زمین‌های کشاورزی، نخلستان‌ها، باغ‌ها و بین کشاورزان حضور مستمر داشته و به صورت عملی مهارت آموزی داشته باشد تا در هنگام دانش آموختگی در عرصه تولیدهای کشاورزی و باغی نقش موثری ایفا کند.

دبیر کمیته تولید انجمن خرما کشور ابراز داشت: همچنین بخش خرمای کشور نیاز به حمایت های دولت در زمینه آموزش و ترویج در زمینه تولید، حمایت‌های مالی و بازاریابی دارد تا بتواند مسیر پیش روی خود را بهتر بپیماید.

وکیلی پور اشاره کرد: همچنین انتظار می‌رود دولت از صدور مصوبه‌های یک شبه در زمینه صادرات اجتناب کند تا صادر کنندگان بتوانند با برنامه ریزی در بازارهای جهانی حضور مستمری داشته و در رقابت با سایر رقبا موفق باشند.

استارتاپ محصولات خرما با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی برگزار شده است

رییس اداره پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان و دبیر رویداد استارتاپی محصولات خرما هم در این رویداد اظهار داشت: رویداد امروز با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی و کسب و کار برگزار شده که ۴۲ نفر در آن شرکت کرده اند.

سلمان کمالی زاده ادامه داد: ۳۵ ایده به دبیرخانه رویداد استارتاپی محصولات خرما رسیده که با داوری هشت داور حاضر در رویداد ایده‌های دارای قابلیت بهتر برای تجاری سازی را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: در ادامه برنامه شرکت کنندگان نسبت به تشکیل تیم‌های کاری و پرورش ایده‌های اقدام می کنند و در پایان نیز گروه‌های کاری برتر توسط داوران معرفی می‌شوند.

برای صاحبان ایده و شرکت کنندگان برنامه‌های مشاوره شغلی و کارآفرینی، سیمنار پرورش ایده و خلاقیت و کارگاه آموزشی ثبت اختراع، تور فناوری بازدید از کارخانه تولید خرما و فرآوری آن، کارگاه آموزشی ارائه محصول و آموزش ارائه موثر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.