این طرح با حضور علی مراد اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک، حیدری معاون‌ منابع توسعه اقتصادی استانداری هرمزگان و مسوولان سازمان جهادکشاورزی این استان به بهره‌برداری رسید.

رییس جهاد کشاورزی هرمزگان در این آیین گفت: طرح تجهیز، نوسازی و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۵۲ هکتار  و راستای استفاده ۱۷۰ بهره‌بردار در روستای سرخنگی انجام شد.

علی باقرزاده همایی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال از سال گذشته آغاز شده است، اصلاح و نوسازی نخلستان در سطح ۱۵۲ هکتار، اصلاح الگوی مصرف از طریق اصلاح الگوی کشت و متعاقب آن تعدیل حق آبه‌ها و سهم آب‌ها و افزایش بهره‌وری آب از طریق اجرای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری را از هدف‌گذاری‌های این طرح عنوان کرد.

وی، ایجاد تشکل‌های موثر در بهره‌برداری از منابع آبی و پایدار سازی تولید محصولات کشاورزی، افزایش سطح درآمد، ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از دیگر هدف‌های این طرح برشمرد.

به گفته رییس جهاد کشاوزی هرمزگان، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده الگوی کشت در منطقه سرخنگی درخت نخل و صیفی‌جات است.

روستای سرخنگی در بخش شمیل از توابع شهرستان بندرعباس است.

شمیل، سرزه، صحرا، سرخنگی، کرمون، نیان و زمین سنگ از جمله روستاهایی توابع شهرستان بندرعباس هستند که نقش مهمی در توسعه محصولات کشاورزی به خصوص صیفی‌جات این شهرستان دارند.

استان هرمزگان به بهشت تولید صیفی‌جات و محصولات کشاورزی خارج از فصل شهرت دارد و کشاورزان روستای سرخنگی بخش شمیل بندرعباس نیز محصولات کشاورزی را به بازارهای داخلی از جمله هرمزگان، اصفهات و تهران عرضه می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.