استاندار هرمزگان با بیان اینکه عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر رصد دستگاه‌های نظارتی قرار می‌گیرد، افزود: با تخلفات انتخاباتی بر اساس قانون برخورد می‌شود.

فریدون همتی شنبه‌شب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه هرمزگان توصیه کرد که مدیران این امر مهم را مورد توجه ویژه قرار دهند.

وی اظهارداشت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی باید به شکل عمومی و بدون جانبداری از کاندیدای خاصی در راستای مشارکت حداکثری و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی تلاش کنند.

استاندارهرمزگان ضمن توصیه به حضور پرشور در انتخابات بیان داشت: مردم در ۴۱ سال انقلاب همواره حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و امسال نیز در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفند حضور پرشوری خواهند داشت.

همتی در بخش دیگری به طرح ساخت ۲ شهر جدید ساحلی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این دو شهر در جزیره قشم و در شرق هرمزگان(سواحل مکران) با هدف افزایش استقرار جمعیت در سواحل و توسعه و رونق صنعت گردشگری در هرمزگان ساخته می‌شوند.

وی هم‌چنین به ارائه گزارش مطالعات صورت گرفته در زمینه صید انواع آبزیان در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: شناورهای صیادی نباید از وسایل غیرمتعارف که به ذخایر آبزیان به ویژه در کف دریا آسیب وارد می‌کند، استفاده کنند.

استاندار هرمزگان گفت: صید آبزیان باید در چارچوب مجوزات صادر شده باشد و با هرگونه تخلف در این راستا برخورد خواهد شد.

همتی  توسعه صنعت نیروگاه‌های تولید برق را نیز یکی از نیازهای ضروری در استان هرمزگان مطرح کرد و ابرازداشت: میزان تولید برق در این استان باید افزایش یابد که نیاز به سرمایه‌گذاری‌های جدید و پیگیری‌های جدی دارد.

تاییدصلاحیت ۵۱نفرنامزد برای انتخابات مجلس در هرمزگان

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درهرمزگان گفت: شورای نگهبان پس از بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده یا کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده بودند اسامی ۵۱ نفر از را به عنوان افراد تایید صلاحیت شده اعلام کرد.

سعید ناجی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود پایان مهلت قانونی شورای نگهبان برای بررسی بررسی اعتراض‌ها و شکایت های داوطلبان رد صلاحیت شده، وضعیت سه نفر در هرمزگان مشخص نشده بود و اکنون وضعیت ۲ نفر از آنان اعلام شده که صلاحیت آنان احراز نشده‌ است.

وی اضافه کرد: این ۲ نامزد از حوزه های شرق و غرب هستند و وضعیت احراز صلاحیت و یا احراز صلاحیت نشدن نفر سوم که برای حوزه مرکزی نامزد شده هنوز مشخص نشده است.

ناجی خاطر نشان کرد: نامزدهای صندلی های مسوولیت نمایندگی مردم هرمزگان درانتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز ۲۴ بهمن ماه جاری به مدت هفت روز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری برای تبلیغات فرصت دارند.

وی ضمن اشاره به رصد رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها گفت: رفتارهای انتخاباتی کاندیداها باید مطابق قانون بوده و حرکتی خلاف آن انجام ندهند، فرمانداری‌ها هم تمهیدهای لازم را در خصوص تبلیغات و نظارت بر آن اندیشیده‌اند.

بر اساس نتایج آخرین تقسیمات کشوری (پایان سال ۱۳۹۵) استان هرمزگان دارای ۱۳ شهرستان، ۳۴ شهر، ۳۸ بخش، ۸۵ دهستان و دو هزار و ۲۴۴ پارچه آبادی ( ۱۷۳۰ آبادی دارای سکنه ) است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.