استاندار هرمزگان چهارشنبه در جمع مردم شهرستان میناب ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: با حمایت های دولت تدبیر و امید در جهت ارتقاء شاخص های بهداشت و درمان در منطقه شرق هرمزگان، هم اکنون بیمارستان دوم شهرستان میناب نیز در دست احداث است.

وی با اشاره به اقدام های صورت گرفته جهت توسعه آبرسانی در میناب، افزود: با توجه به احداث سد سرنی در میناب و همچنین ذخیره سازی آب مناسب در این سد و سد استقلال این شهرستان ، آب این دو سد برای تامین آب شرب و کشاورزی میناب مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تولید و اشتغال در این شهرستان به ویژه در حوزه کشاورزی ارتقا یابد.

همتی تصریح کرد: کشاورزی یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان میناب محسوب می‌شود که در این راستا برنامه نوسازی، اصلاح و آبیاری نوین ۱۱ هزار هکتار از زمین های کشاورزی و باغات شهرستان میناب با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده و بخش مهمی از آن اجرایی شده و مابقی آن نیز در حال انجام است.

استاندار هرمزگان گفت: در کنار این موضوع، استفاده کامل از آب سدهای موجود در شهرستان میناب برای تامین آب شرب و کشاورزی این منطقه نیز در حال پیگیری و اجرا است.

وی اضافه کرد: در این راستا با احداث دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس، آب شرب شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر به صورت کامل از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد و این دو شهرستان در آینده ای نزدیک دیگر نیازی به آب سدهای شرق استان نخواهند داشت.

استاندار هرمزگان در ادامه ضمن دعوت از مردم جهت حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: اقشار مختلف ملت ایران بار دیگر با حضور انقلابی و دشمن شکن در این راهپیمایی، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی نشان خواهند داد.

شهرستان میناب در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

دردهه فجر امسال ۹۵ طرح عمرانی واقتصادی با هزینه ۲ هزار و ۲۰۰ میلیاردریال از محل اعتبارات ملی واستانی در شهرستان میناب به بهره‌برداری می‌رسد.

این طرح‌ها دربخش‌های توسعه وخدمات، کشاورزی، منابع طبیعی وشیلات، بهداشت ودرمان، صنعت ومعدن، آموزش وپرورش، مسکن، حمل ونقل، ورزش و منابع انرژی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.