رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بهره برداری ازمرکز آورژانس بندر خمیر گفت: این واحد دارای ۶۰۰ مترمربع زیربنا و ۱۴ تخت شامل ۱۲ تخت بستری و مراقبت ویژه و ۲ تخت ایزوله است.

 دکتر حسین فرشیدی افزود: برای ساخت اورژانس بندر خمیر حدود ۲۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال هزینه شده است.

بخش سی.تی.اسکن بزودی در بیمارستان خمیر راه اندازی می شود 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دراین مراسم گفت: دستگاه سی.تی.اسکن بزودی در بیمارستان نیاپور بندرخمیر نصب و راه اندازی می شود.

دکتر سعید نمکی افزود: مردم این منطقه برای ارایه خدمات سی.تی.اسکن مجبور به سفر به بندرعباس مرکز استان و یا شهرستان های همجوار هستند که با راه اندازی  این دستگاه در زمان و هزینه های درمانی شهروندان صرفه جویی می شود.
وی بیان داشت: تلاش دولت بر اینست که تجهیزات مورد نیاز به جز موارد پیچیده‌ و در حد فوق تخصص در شهرهای کمتر برخوردار ایجاد شود تا مردم این شهرها نیازمند مراجعه به دیگر مراکز نباشند.
«امروزه استفاده از سی.تی.اسکن جزء جدایی‌ناپذیر در تشخیص و حتی درمان  بسیاری از بیماری ها شده و با استفاده از تصاویر سی.‌تی ‌اسکن می‌توان بافت‌های درون بدن را مشاهده و شکل آنها را بررسی کرد و با این اطلاعات می‌توان از وجود بیماری‌های احتمالی آگاه شد.»
امروز سه شنبه همزمان با چهارمین روز از دهه فجر اورژانس بندر خمیر به عنوان یکی از اورژانس های استاندارد هرمزگان با حضور وزیر بهداشت، استاندار  وجمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از عصر روز گذشته به منظور بهره برداری از ۱۱۷ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان به هرمزگان سفر کرده است.
بخشی از این طرح ها از جمله دانشکده پرستاری و مامایی، دستگاه شتاب دهنده خطی انرژی بالا، بخش دیالیز و بخش بی آی سی یو بیمارستان شهید محمدی روز گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهرستان بندرخمیر با بیش از  ۵۶هزار نفر جمعیت در ۷۵کیلومتری غرب هرمزگان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.