رییس گروه پایش آلودگی هوا و صدا محیط سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: هوای شهرهای قم با شاخص ۱۰۵ ناسالم برای گروه‌ھای حساس و بندر عباس با شاخص ۱۵۲ ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

شهرام سپهرنیا افزود: هوای شهرهای بجنورد با شاخص ۹، اردبیل ۲۶، مهران ۲۶، گرگان ۲۷، سنندج ۳۲، کرمانشاه ۳۴، شهرکرد ۴۲، بیرجند ۴۵، خرم آباد ۴۵ و رودبار ۴۹ پاک است.

روز گذشته هوای شهرهای اھواز با شاخص ۱۱۷، بندرعباس ۱۳۱ و اشتهارد ۱۴۵ ، در شرایط ناسالم برای گروه‌ھای حساس قرار داشت.

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

شهروندان از ماسک استفاده کنند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: شهروندان بندرعباس بویژه گروه های حساس با توجه به سطح آلودگی هوا و ناسالم بودن آن از خانه هایشان خارج نشوند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی جزوه گروه های حساسی هستند که باید تا حدامکان از خانه خارج نشوند.
وی بیان داشت: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند، چرا که ماسک های معمولی تاثیر چندانی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.