معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس محققان این دانشگاه تاکنون توانسته اند ۲ هزار و ۷۵ مقاله بین المللی قابل رویت به زبان انگلیسی را منتشر کنند.

دکتر علیرضا شغلی افزود: سال گذشته نیز رشد شتابانی را در این حوزه شاهد بودیم و برای اولین بار دانشگاه علوم پزشکی زنجان رکورد ۳۱۴ مقاله بین المللی را به خود اختصاص داد که به این مقالات دانشگاه بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ بار در سطح دنیا استناد شده، که افتخار بسیار بزرگی ست.

این مسؤول ادامه داد: یکی از معیارها برای شاخص کیفیت علم چاپ مقالات در ۲۵ درصد مجلات برتر دنیاست که طی سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در این حوزه به وقوع پیوست، یعنی بیش از ۹۱ مقاله این دانشگاه در مقالات ۲۵ درصد مجلات جهان به چاپ رسید که افتخار بسیار بزرگی است.

وی اظهار داشت: طی چهار سال گذشته اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی ۵۰ درصد کل تولید مقالات بین المللی را عهده دار شدند که این موضوع نیز نشان دهنده رشد بسیار شتابان در حوزه پژوهش است.

شغلی افزود: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی این استان دارای ۶ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف علوم پزشکی است که از این تعداد سه مرکز موافقت قطعی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کرده، یک مرکز دیگر در آستانه اخذ موافقت بوده و ۲ مرکز باقیمانده نیز به جمع موافقت قطعی خواهد پیوست.

وی اضافه کرد: محققان این واحد دانشگاهی توانستند هفت اختراع بین المللی را با عنوان اختراع با ثبت در نظام نامه آمریکا به ثبت برسانند که این کار مهم نیز از دیگر افتخارات دانشگاه محسوب می شود.

 معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون زیرساخت های این واحد دانشگاهی نیز به سرعت در حال گسترش بوده و کتابخانه مرکزی دانشگاه رتبه سوم دربین دانشگاه های تیپ ۲ کشو را کسب کرده و درخواست مجوز پارک علم و فناوری نیز ارسال شده است.

وی اظهار داشت: مرکز نواوری و مرکز رشد و خلاقیت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در آستانه افتتاح قرار دارد که امیدواریم در این ایام به مرحله افتتاح برسد و از طرفی آزمایشگاه حیوانات نیز که استانداردترین آزمایشگاه در سطح کشور خواهد بود، مراحل ساخت را می گذراند و به زوی به بهره برداری خواهد رسید.

این مسؤول خاطرنشان کرد: فاز دوم آزمایشگاه جامع تحقیقات نیز به بهره برداری رسیده است که کمک شایانی به امر تحقیقات و پژوهش در سطح استان و قطب ۶ کشور خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.