فریدون همتی شامگاه یکشنبه درهمایش شب فرهنگی، اجتماعی واقتصادی استان های هرمزگان ویزد افزود: استان یزد در حوزه آموزش، سلامت و بهداشت ودرمان از توانمندی خوبی برخوردار است که هرمزگان می‌تواند در این حوزه‌ها بویژه در زمینه ساخت بیمارستان از توان این استان بهره بگیرد.

وی بیان داشت: همچنین همکاری وسرمایه گذاری درعرصه‌های مختلف همچون سواحل، جزایر، گردشگری وتجارت، از دیگر زمینه فعالیت وهمکاری بین ۲ استان هرمزگان ویزد می‌باشد.

 استاندار هرمزگان اظهارداشت: علاقه‌مندی متقابل بسیاری میان مردم استان‌های هرمزگان ویزد وجود دارد که می‌تواند زمینه ساز هم افزایی بیشتر است.

وی یادآورشد: یکی از ویژگی‌های مهم مردم هرمزگان مهمان نوازی آن‌ها است به گونه‌ای که شاهد هستیم، مردم از سراسر ایران اسلامی در این استان مشغول کار و زندگی هستند.

همتی افزود: یکی از جمعیت‌های قابل توجه دراستان هرمزگان نیز یزدی‌ها هستند که بیش از ۵۰ هزار نفر از آن‌ها درهرمزگان زندگی می‌کنند.

استاندارهرمزگان نقش یزدی تباران در توسعه استان هرمزگان را به طور کامل مشهود دانست وگفت: باید تعامل و همگرایی‌ها بین این استان‌ها را با برگزاری چنین نشست‌هایی افزایش دهیم.

همتی، برگزاری شب فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان‌های هرمزگان و یزد با حضور مسوولان و جمعی از نخبگان را کاری ابتکاری خوب و تاثیرگذار در توسعه همکاری‌ها ۲ استان برشمرد و بیان داشت: از این طریق می‌توان کارها و برنامه‌های جدیدی تعریف کرد که از رهگذر آن استان هرمزگان و یزد و دیگر نقاط کشور از آن بهره مند شوند.

در حاشیه برگزاری همایش شب فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان‌های هرمزگان و یزد در بندرعباس، تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، سلامت و گردشگری میان این استان توسط استاندار هرمزگان و یزد به امضا رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.