محمد اسلامی روز یکشنبه دربازدید رودخانه جگین بشاگرد افزود: همچنین برای سهولت در رفت وآمد و برقراری راه ارتباطی ۵۶ روستای منطقه بشاگرد عملیات احداث یک پل دائم دارای ۱۲ دهنه ۱۰ متری به طول ۱۲۰ متر نیز در دستورکار است.

به دنبال بارندگی‌های اخیر وطغیان رودخانه جگین، راه ارتباطی ۵۶ روستا با مرکز بخش بشاگرد قطع شد که اهالی این روستاها خواستار چاره اندیشی برای رفع این مشکل شدند و استاندار هرمزگان نیز این موضوع را با وزیر راه وشهرسازی مطرح و مورد پیگیری قرارداد.

وی همچنین دربازدید از روستاهای سیلزده بشاگرد بیان داشت: برای تسهیل در ارائه خدمات راهداری دربخش گافر وپارامون شهرستان بشاگرد، راهدارخانه احداث می‌شود.

 وزیرراه وشهرسازی در گفت وگو با اهالی سیل زده بشاگرد نیز اظهارداشت: خسارت‌های ناشی از سیل در این منطقه به سرعت جبران می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده رییس جمهوری روز یکشنبه به منظور بازدید از روستاهای سیل زده جاسک وبشاگرد به هرمزگان سفر کرده‌ است.

به دنبال بارندگی‌های اخیر مناطق روستایی «کش تخت»، «تجَک»، «بن نر»، «اشکان»، «گوهران»، «امام آباد صحرا»، «احمد آباد»، «سردشت»، «مُلکن»، «بندبارک»، «درگاه» و«پاهتک» در بشاگرد دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

روستای کش تخت با ۲۲۵ نفر و تجک با ۲۰۵ نفر آسیب دیده بیشترین خسارت را از سیل اخیر متحمل شده‌اند.

همچمنین در پی بارندگی و سیل روز جمعه و شنبه ۲۰ و ۲۱ دیماه جاری تمامی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد مسدودشد و خدمات رسانی توسط بالگردهای سپاه و هلال احمر انجام می‌شود.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند و خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی وبرق، ابنیه و جاده‌ها درمنطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.

طبق اعلام معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان، دربرآورد اولیه تاکنون سیل ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌ها وبخش‌های مختلف شهرستان‌های جاسک و بشاگرد خسارت وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.