میرهاشم خواستار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: خط لوله انتقال آب بندرخمیر که براثر سیلاب و طغیان رودخانه فصلی در هشت نقطه دچار شکستگی شده درحال ترمیم است.

وی ادامه داد: سه اکیپ برای ترمیم این شکستگی‌ها مشغول کار هستند و امید می‌رود این خط لوله در کوتاه ترین زمان ممکن ترمیم شود.

احمد غیبی، معاون اداره‌کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هم به ایرنا گفت: خط لوله ۷۰۰ میلی‌متر انتقال آب شرب بندرخمیر که دچار آب‌بردگی شده به زودی ترمیم خواهد شد و تا آن زمان از تانکر برای تامین آب شرب استفاده می‌شود.

مجموع بارش سامانه بارشی در استان هرمزگان تا ساعت ۰۶:۳۰ شنبه ۲۱ دی‌ماه در قشم ۲۰۷.۸‏، بندرعباس ۱۶۴.۹، ‏سیریک ۱۳۲.۸‏، رودان ۱۳۰.۴‏، میناب ۱۰۴.۵‏، بستک ۹۹.۵‏، قشم فرودگاه ۹۵.۲‏ وسردشت بشاگرد ۸۵.۹‏ میلی‌متر بوده است.

همچنین در بوموسی ۸۰.۹‏، خمیر۷۲.۶‏، بندرلنگه ۷۰.۳‏، سیری ۴۴.۴‏، کیش۴۲.۶‏، جاسک ۳۰.۶‏، حاجی آباد ۲۹.۴‏، پارسیان ۲۷.۱‏ و لاوان۲۳.۲‏ میلی‌متر باران باریده است.

شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب هرمزگان واقع شده است.

هم‌اکنون ۱۰ مسیر ارتباطی به علت طغیان رودخانه و آبگرفتگی آبنماها در این استان مسدود است و به گفته معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان‌، امروز شنبه با کاهش پدیده ابرناکی از مناطق غربی، بیشترین فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان خواهد بود و به تدریج تا ساعت بعد ازظهر خارج می شود.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:توصیه می شود باتوجه به شرایط نامساعد جوی امروز شنبه بویژه در شرق هرمزگان از رفتن به حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و همچنین رفت وآمدهای غیر ضرور جاده ای خودداری شود.

وی بیان داشت: امروز شنبه در مناطق دریایی هرمزگان وزش تند بادهای شدید شمال غربی خواهیم داشت که سرعت وزش باد آن در برخی نقاط تنگه هرمز به بیش از ۵۰  کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از رفتن شناورهای سبک به دریا در روز جاری به جد خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله ها جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی صورت گیرد.

عارفی گفت: در روز یکشنبه نیز ضمن مواج بودن شدید دریا و وزش بادهای شدید، در برخی نقاط دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان وقوع رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآورشد: با خروج موج بارشی به تدریج از صبح فردا یکشنبه شاهد کاهش محسوس دمای کمینه خواهیم بود که این شرایط تاپایان  هفته جاری تداوم خواهد داشت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.