کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان گفت: دراین مدت در منطقه سیریک ۱۴۲میلی‌متر، رودان ۱۳۱میلی‌متر، میناب ۱۰۶.۸ میلی‌متر، بستک ۹۹.۵ میلی‌متر، سردشت بشاگرد۹۷.۹ میلی متر، قشم فرودگاه ۹۵.۴ میلی‌متر، بوموسی۸۴.۴ میلی‌متر، بندرخمیر۷۲.۶ میلی‌متر و بندرلنگه ۷۰.۳ میلی‌‍متر باران باریده است.

مرضیه سی سی پور روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: همچنین در شهرستان جاسک ۵۵.۱ میلی‌متر، سیری۴۴.۴ میلی‌متر، کیش۴۲.۶ میلی‌متر، حاجی آباد۲۹.۴ میلی‌متر، پارسیان‏۲۷.۴ میلی‌متر و لاوان‏۲۳.۲ میلی‌متر بارندگی شده است.

وی بیان داشت: بارندگی امروز شنبه در نیمه شرقی هرمزگان خواهدبود و به تدریج تا ساعت بعداز ظهر از استان خارج می‌شود.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان‌، امروز شنبه با کاهش پدیده ابرناکی از مناطق غربی، بیشترین فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان خواهد بود و به تدریج تا ساعت بعد ازظهر خارج می شود.

کیانوش عارفی در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز شنبه با کاهش پدیده ابرناکی از مناطق غربی، بیشترین فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی استان خواهد بود و به تدریج تا ساعت بعد ازظهر خارج می شود.

وی توصیه کرد: باتوجه به شرایط نامساعد جوی امروز شنبه بویژه در شرق هرمزگان از رفتن به حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و همچنین رفت وآمدهای غیر ضرور جاده ای خودداری شود.
وی بیان داشت: امروز در مناطق دریایی هرمزگان وزش تند بادهای شدید شمال غربی خواهیم داشت که سرعت وزش باد آن در برخی نقاط تنگه هرمز به بیش از ۵۰  کیلومتر در ساعت خواهد رسید.
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از رفتن شناورهای سبک به دریا در روز جاری به جد خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله ها جهت جلوگیری از خسارت های احتمالی صورت گیرد.
عارفی گفت: در روز یکشنبه نیز ضمن مواج بودن شدید دریا و وزش بادهای شدید، در برخی نقاط دریایی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان  وقوع رگبار باران و رعد وبرق پیش بینی می شود .
این کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآورشد: با خروج موج بارشی به تدریج از صبح فردا یکشنبه شاهد کاهش محسوس دمای کمینه خواهیم بود که این شرایط تاپایان  هفته جاری تداوم خواهد داشت .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.