رضا مدرس روز جمعه در بازدید از سطح شهر بندرعباس افزود: در روز گذشته با برگزاری نشست های مدیریت بحران در تمام فرمانداری‌های استان هرمزگان وظایف هر کدام از دستگاه‌ها به آنان اعلام شده است.
وی بیان داشت: هم اکنون تمامی دستگاه‌های خدماتی هرمزگان آماده مقابله با هرگونه بحران در زمان بارندگی هستند.
این مسوول اظهارداشت: درحال حاضر و با تقویت سامانه بارشی در اقصی نقاط هرمزگان، شهرستان‌های واقع در مناطق شرقی به‌ویژه میناب، با بارش شدید باران مواجه هستند.
مدرس گفت: بارندگی شب گذشته بیشتر در مناطق مرکزی استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس در جریان بوده و از شب گذشته تا ساعت ۹ونیم امروز جمعه این شهرستان بیشترین میزان بارندگی داشته است.
براساس اعلام هواشناسی از شب گذشته تا ساعت ۹و نیم امروز جمعه بیشترین بارندگی در بندرعباس به میزان بندرعباس۷۲.۲ میلی متر ثبت شد.
 در این مدت قشم ۳۱.۸، رودان۲۸.۲، سردشت بشاگرد۲۵.۱، سیری۲۰.۸. میناب۱۷.۸، لاوان۱۷.۴ و قشم فرودگاه۱۲.۴ بارندگی داشته است و در جاسک، بستک، کیش، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی آباد و بوموسی کمتر از ۱۰میلی متر باران باریده است.
 در روز جاری (جمعه) باتوجه به تاثیر موج بارشی فعال درهرمزگان شاهد بارش های رگباری شدید و قابل توجه هستیم که با آبگرفتگی همراه خواهد بود.
 درمناطق دریایی استان هرمزگان نیز وزش تندبادهای شدید جنوب شرقی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد وشرایط رفت وآمدهای دریایی ایمن نخواهد بود.
 باتوجه به شرایط جوی و دریایی خاص هرمزگان امروز جمعه از  رفتن به مناطق مرتفع، رفت وآمدهای غیر ضرور جاده ای و رفتن به ارتفاعات خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
 سامانه فعال بارشی تا شنبه در هرمزگان به ویژه مناطق شرقی فعال خواهد بود و سبب بارش های قابل ملاحظه ای خواهدشد.  ناپایداری جوی و دریایی استان تا اوایل هفته آینده قابل ملاحظه پیش بینی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.