مردم ولایتمدار و شهید پرورهرمزگان در این مراسم پرشور با چشمانی اشک بار با ندای الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائییل ومرگ بر ضد ولایت فقیه این شهیدان را از مقابل فرماندهی سپاه امام سجاد(ع) تا مسجد جامع (مصلای قدس بندرعباس) بدرقه کردند.

در این مراسم جمعی از سپاهیان وپاسداران، مسوولان، فرماندهای نظامی وانتظامی و جمع کثیری از مردم ومسوولان  حضور داشتند.

بنابر اعلام سخنگوی استانداری هرمزگان در مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید قاسم سلیمانی به دلیل ازدحام وفشار جمعیت چهار نفر از مردم هرمزگان از جمله جهان رنجبری، فاضل تب، راضیه سالمی و عبدالله روشی جان خود را از دست دادند.

در این حادثه چهار نفر از مردم هرمزگان نیز مجروح شدند که پس از دریافت خدمات پزشکی و بهبودی وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

روز سه شنبه در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی به دلیل ازدحام و فشار جمعیت، بر اساس آخرین آمار ۵۹ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند و ۲۱۲ نفر نیز مصدوم شدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، روسای قوای سه‌گانه و مسوولان کشوری و استانی در پیام‌های جداگانه وقوع این حادثه غم‌بار را تسلیت گفتند.

استاندار کرمان نیز در پی جان‌باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع پیکر مطهر سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پیام تسلیت صادر کرد و از تشکیل کمیسیون پیگیری این حادثه خبر داد.

آیین تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمش سردار حسین پورجعفری پس از تشییع باشکوه در عراق و شهرهای اهواز، مشهد مقدس، تهران و قم، با حضور معاون اول رییس جمهوری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جمعی از اعضای دولت، هیأتی از قوه قضاییه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی و با حضور گسترده مردم در کرمان برگزار و پیکر شهدای مقاومت بامداد چهارشنبه در گلزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.