غلامرضا غفاری روز چهارشنبه در نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور به میزبانی دانشگاه لرستان بیان کرد: سردار شهید سلیمانی از هر نظر یک الگوی کامل اخلاقی برای تمامی ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه شهادت سردار سلیمانی وحدت ملی و انسجام داخلی برای مبارزه بیشتر با آمریکا را تقویت و مضاعف کرداظهار داشت: برخی بزرگان همچون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تنها در زمان حیاتشان منشأ خیر و برکت نیستند بلکه در زمان پس از حیاتشان هم، آثار و برکات فراوانی برای جامعه دارند.

غفاری با بیان اینکه به طور حتم راه شهید سلیمانی و سایر شهیدان، محکم‌تر و استوارتر از گذشته تداوم خواهد یافت ادامه داد: تلاش حوزه کاری فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزایش نشاط دانشجویی در آستانه انتخابات و مشارکت حداکثری دانشجویان در انتخابات پیش رو است.

وی همچنین تصریح کرد: تبادل تجربیات و دیدگاه‌ها و تقویت همگرایی در راستای ارتقای کیفیت کارهای فرهنگی و اجتماعی، از جمله اهداف مهم برگزاری نشست‌های منطقه‌ای دانشگاهی است، نشاط و سرزندگی در محیط‌های دانشجویی را باید همواره تقویت کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مسئوولان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها باید مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های تشکل‌ها و کانون‌های مختلف درون دانشگاهی را افزایش دهند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور و به شهادت رسیدند.

سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

وی در چهارم بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری دریافت کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را «شهید زنده» نامیده بود.

سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشت.

این سردار سرافراز ایران، اهل روستای قنات ملک در نزدیکی شهرستان رابر از توابع کرمان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.