مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: کشاورزان بایستی از هم اکنون تدابیر لازم را درخصوص جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات شان اتخاذ کنند.
محمد رضا ایدون با اعلام این خبر افزود: همچنین به شهروندان نیز توصیه می شود از نزدیک شدن به تاسیسات آبی، سد ویندها، حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.
وی یادآورشد: این سامانه ناپایدار بارشی سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را دارد.
«طبق اعلام هواشناسی هرمزگان سامانه فعال بارشی از فردا پنجشنبه وارد استان می شود و تا روز یکشنبه هفته جاری ادامه دارد که اوج فعالیت آن در روزهای جمعه و شنبه است.»
مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان همچنین به بارندگی های چند روز اخیر در استان اشاره کرد و گفت:  در این مدت بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاه های گوربند، سرنی و هماگ با میزان به ترتیب  ۷۲، ۵۲ و ۵۰ میلی متر بوده است.
ایدون یادآورشد: گوربند با ۴۶.۸ درصد، سرنی با ۲۶.۷ درصد وهماگ نیز با ۱۵ درصد کل بارندگی درازمدت سالانه ایستگاه های هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
وی ابرازداشت: متوسط بارندگی هرمزگان در سال آبی جاری تا هجدهم دیماه، ۱۵۰.۵، سال گذشته ۳۸.۱ و در درازمدت ۴۷ میلی متر بوده است.
این مسوول اظهارداشت: این میزان بارندگی در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲۹۴.۷ درصد افزایش و نسبت به درازمدت ۲۲۰.۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.