حسین سلیمی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نیروگاه بندرعباس سوخت پایه آن، گاز است و برای پایداری شبکه نیاز به ۷ میلیون مترمکعب گاز به صورت روزانه دارد.
وی بیان داشت:  به دلیل تامین نشدن این میزان گاز مصرفی، نیروگاه به اجبار سوخت مایع استفاده می کند، درصورتی که این مجموعه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مایع ندارد.
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق اظهارداشت: درحال حاضر استفاده ازاین سوخت مایع، هزینه تعمیرات و فرسودگی ادوات و دستگاه ها را به شدت بالابرده است.
 سلیمی گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی گرم وخشک در هرمزگان و تامین نبودن سوخت گازمصرفی، این نیروگاه نمی تواند به دلیل رفاه مردم وصنایع بزرگ این استان واحدهای خود را از مدار خارج نماید.
وی ضمن تکدیب سمی بودن دود حاصل از دودکش نیروگاه بندرعباس که به اشتباه یکی از مسوولان درگفت وگو با رسانه ها بیان شد، گفت: اداره ایمنی و گروه پایش محیط زیست نیروگاه با همکاری آزمایشگاه معتمد اداره کل محیط زیست استان تمامی پارامترهای زیست محیطی را به صورت دوره ای بررسی وارزیابی می کنند.
این مسوول ادامه داد: اقدامات خاصی در خصوص حفاظت از محیط زیست در این مجموعه بزرگ تولیدی انجام شده که می توان به ارزیابی سیستم دود احتراق دودکش ها وهمچنین ساخت وراه اندازی سیستم های تصفیه پساب و سیستم جمع آوری آب بلودان واحد های بخار جهت آبیاری فضای سبز اشاره کرد.
وی همچنین بااشاره نبود خاموشی برق درپیک بار تابستان  درهرمزگان گفت: می طلبد مسوولان نسبت به تامین کمبود گاز مصرفی این مجموعه عظیم که نقش بسزایی به عنوان یک زیرساخت در توسعه استان داشته است اقدام کنند.
سلیمی ابرازداشت: نیروگاه بندرعباس از جمله شرکت های پیشرو دراجرای طرح های زیست محیطی، توسعه فضای سبز و حفظ ساحل است.
 نیروگاه بندرعباس با ظرفیت اسمی هزار و ۳۲۰  مگاوات
بزرگترین نیروگاه جنوب کشور است که وظیفه تامین انرژی برق شبکه جنوب وجنوب شرق کشور و ۶۰درصد از برق هرمزگان را برعهده دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.