کنگره ۱۵۰۰ شهید؛ سرو راست قامتان، آلاله‌های سرخ، خورشیدهای همیشه تابانی که نور پروفروغ آنها مسیر رو به پیش این ملت را همیشه روشن می‌کند.

این کنگره‌ها محفلی بسیار متعالی و با عظمت و دماوندی است در بین سلسله جبال پرعظمت این کشور که با قرار گرفتن درآن می‌توان هم نگاهی به چهل سال ایستادگی و مقاومت این سرزمین کرد و نگاهی به توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی در طی این چهل سال و هم‌چنین نگاهی به شرایط بسیار متعالی و نورانی و باعظمت و سربلندی ایران امروز داشت.

معاون هماهنگی کننده بسیج مستضعفین کشور روز دوشنبه در اجلاسیه دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان گفت: در این کنگره‌ها می‌توان هم گذشته را دید و نحوه عبور از گردنه‌های سخت وهم شرایط سرشار از عزت امروز را دید.

سردار نعمان غلامی خطاب به دانش‌آموزان، دانشجویان و معلمان حاضر در این اجلاسیه بیان داشت: عنایت حضرت ولی عصر(عج) به این سرزمین و به برکت خون شهیدان و عشق این جوانان و مردم به ادامه این راه پشت سرنظام و ولایت در این کنگره‌هاست.

وی ادامه داد: باهم عهد ومیثاق ببندیم که شرایط کنونی کشور و توطئه‌های رنگارنگ دشمنان را درک کرده و نگذاریم تلاش گسترده دشمن و عوامل سرسپرده آنها در داخل کشور که می‌خواهند بین ملت و ولایت و حاکمیت فاصله بیندازند، باعث تزریق روحیه یاس و ناامیدی در این کشور شود.

معاون هماهنگی کننده بسیج مستضعفین با بیان اینکه با تلاش، مجاهدت و درس گرفتن از شهیدانمان می‌توان توطئه‌های دشمنان را کنار بزنیم، برگزاری این کنگره را نتیجه تجدید میثاق با شهیدان برای برداشتن گام‌های بلند دیگری در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی دانست.

سردار غلامی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز مردم با مشاهده فضای کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر و تصویرهای زیبای شهیدان می‌فهمند که با پایداری به ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس می‌توان چهل ساله دوم انقلاب را با عزت ادامه داد.

وی برگزاری امروز کنگره‌های شهیدان را ثمره مجاهدت‌های نوجوانان و جوانان رزمنده دیروزی دانست که باعث شد امروز جمهوری اسلامی ایران به همه نیازمندی‌های نظامی دست پیدا یابد.

معاون هماهنگی کننده بسیج مستضعفین اضافه کرد: دشمن تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود را به کار گرفته تا با کوچکترین تغییرات این عظمت‌ها و پاسداشت‌ها در چهل سال ایستادگی در نگاه جوانان نادیده گرفته شود.

سردار غلامی با بیان اینکه امروز روحیه آن هم‌افزایی دوران دفاع مقدس و کار برای رضای خدا کردن کم داریم، افزود: وقتی تفکر شهدا در جامعه منتشر و ترویج شود، دشمن عقب‌نشینی می‌کند.

وی توصیه کرد: در این کنگره‌ها تمرین کنیم و باهم عهد و میثاق ببندیم که بقیه راه را با گذشتن از خود و مرزبندی‌ها برای حل مشکلات مردم گام‌های استوار برداریم.

اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در ابتدای این اجلاسیه نیز ضمن قدردانی از برنامه‌های امروز اجلاسیه دانش‌آموزی، دانشجویی و فرهنگیان اظهارداشت: بخش بزرگی از رزمندگان آن دوران را جوانانی تشکیل می‌دادند که در سن مدرسه و یا دانشگاه قرار داشتند اما در لبیک به مقتدای خویش و برای دفاع از کیان کشور به جبهه‌ها رفتند تا امروز سربلند و مفتخر به آن دفاع عظیم و مقدس باشیم.

دومین روز از برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان با محوریت پاس‌داشت مقام شهیدان دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان این استان با ویژه برنامه‌های مختلفی در بخش‌های سرود، نمایش، مداحی، تجلیل از خانواده شهدا و رونمایی کتاب همراه بود.

اجرای گروه‌های‎‌ سرود "سقای حسین" بسیج دانش‌آموزی شهید صدوقی روستای حکمی میناب و سرود پایگاه قمربنی‌هاشم بندرلنگ با موضوع "گام دوم انقلاب" از بخش‌های جانبی این اجلاسیه بود.

نمایشی با محوریت دفاع مقدس توسط سه نفر از بازیگران فیلم سینمایی اخراجی‌ها اجرا شد.

تجلیل از خانواده‌های شهیدان دانش‌آموز و دانشجو و فرهنگی به ترتیب شهیدان علی اکبرسالاری، علی اکرامی، حسن ذاکری قشمی، حسین الله‌پرست(شهیدان دانش‌آموز)، سید علی اصغر جاهد، حسن دانشمند امیدرضا گنجی‌پور، محمد دژله(شهیدان دانشجو) و سید ابوالفضل عمرانی، علی رضایی و ابوالقاسم رشن(شهیدان فرهنگی) از دیگر بخش‌های امروز اجلاسیه دانشجویی، دانش‌آموزی و فرهنگیان کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان بود.

بخش پایانی این اجلاسیه با رونمایی از کتاب‌های شهاب(شهید حسن دانشمند)، در آن شهر تاریکی(شهید سید علی اصغر جاهد)، از نیمکت تا آسمان و حسین غواص(شهید حسین الله‌پرست) همراه بود.

ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز را تقدیم اسلام کرده که از این تعداد، ۱۷۱ شهید متعلق به استان هرمزگان است.

اجلاسیه به اجلاسیه ملی شهدای زن و زنان ایثارگر هرمزگان روز گذشته یکم دی‌ماه در اولین روز از آغاز رسمی کنگره ملی ۱۵۰۰شهید این استان، با حضور جمع زیادی از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان زن و مرد در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید هرمزگان استان هرمزگان فردا با اجلاسیه روحانیان در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

این کنگره تا پنجم دی‌ماه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.