علی صالحی روز سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک در تمامی شهرستان‌ها و حوزه های قضایی استان هرمزگان ، در بخش های لمزان ، جناح و کوخرد که بدون دادگاه هستند، نیز دفتر خدمات الکترونیک قضایی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در شش ماه اخیر ، ۱۳ دفتر خدمات الکترونیک جدید در هرمزگان راه اندازی شده، افزود: هم اکنون یک دفتر دیگر در بندر کنگ و دو دفتر در بندرعباس در حال تجهیز هستند که به زودی افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

صالحی تصریح کرد: با راه اندازی دفاتر الکترونیک قضایی در سراسر هرمزگان ،امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات الکترونیک دستگاه قضایی فراهم شده و این موضوع به طور یقین در کاهش سفرهای برون شهری ، کاهش مراجعه‌ها به دادگاه ها ، صرفه جویی در هزینه مردم و افزاش بهره وری سازمانی تاثیر قابل توجهی دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: افتتاح این دفاتر به موجب قانون دادرسی الکترونیک است و پیش بینی شده که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان درگاه دادگستری در اختیار مردم باشد.

صالحی هدف از ایجاد این دفاتر را نوعی واگذاری امور به مردم خواند و اظهار داشت: راه اندازی این دفاتر همچنین موجب اشتغالزایی در استان شده و در نتیجه آن، خدمات قضایی با کیفیت و کمیت بهتری به مردم ارائه می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد: دفاتر خدمات الکترونیک تحت کنترل و نظارت دادگستری استان‌ها، کانون و در نهایت مرکز امور آمار و انفورماتیک قوه قضاییه فعالیت می کنند و اگر مورد و نقصی در کار مشاهده شود در مرحله اول مورد بازگردانده شده و بعد از رفع نقص، وارد چرخه قضایی می‌گردد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.