علی باقرزاده همایی روز دوشنبه در نشست ستاد گلخانه استان هرمزگان پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری از ۳۰۰هکتار تعهد ابلاغی به وزارت جهادکشاورزی این میزان به ۶۴۵ هکتار برسد که استان در این زمینه توانسته رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: در راستای ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه‌ای، هم‌اکنون ۵هزار و ۱۳۶هکتار سطح گلخانه‌ای در استان وجود دارد که در این زمینه برای ۴۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ابراز کرد: تاکنون ۳هزار و ۱۷۰هکتار زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان احداث شده که یک هزار و ۹۶۶ هکتار نیز توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود.

باقرزاده همایی ادامه داد: باید دقت بیشتری در واگذاری زمین به افراد صورت گیرد و با پرداخت تسهیلات به کشاورزان از آنها حمایت شود تا شاهد تولید محصولات کشاورزی بهتری برای استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر در زمین‌های واگذار شده محصولی تولید نشود، منابع به هدر می‌رود به همین منظور مدیران ستادی و شهرستانی باید برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و نهاده‌های کشاورزی اجرای طرح‌ها را تا زمان به نتیجه رسیدن در اولویت خود قرار دهند.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: همچنین مدیران شهرستانی در مناطق مختلف استان باید بیمه کشاورزی را در راستای استفاده خدمات بهتر و ریسک فعالیت زراعی در تولید محصول به کشاورزان معرفی و تشویق کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.