حمید رضوی نیا یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل با اعلام این که بیمه تضمین تولید بیمه ای است که دولت تا 90 درصد سقف بیمه انجام شده به کشاورز خسارت پرداخت می کند ، افزود : فرصت بیمه شالیزارهای مازندران تا پایان اردیبهشت ماه اعلام شده و با توجه به شرایط حاد خشکسالی امسال در استان ، کشاورزان از فرصت پیش آمده برای پوشش محصولات خود در برابر حوادث احتمالی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود هشت هزار و 400 هکتار از زمین های شالیزاری استان بیمه شده است ، گفت : شالیکاران با پرداخت حق بیمه 12 تا 70 هزار تومان برای هر هکتار می توانند بین سقف هفت تا 10 میلیون تومان غرامت دریافت کنند.
مازندران 230 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد .
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران اضافه کرد : پرداخت غرامت از زمان انتقال بوته های شالی به زمین اصلی شالیزاری شروع می شود و دولت برای هر نوع خسارتی که باعث کاهش تولید و محصول شود تا سقف 90 درصد از بیمه انجام شده غرامت تضمین محصول پرداخت می کند.
وی با تائید این که تاخیر و یا پرداخت اندک غرامت به کشاورزان در گذشته باعث استقبال ضعیف کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی شده است ، گفت : صندوق بیمه محصولات کشاورزی یک موسسه بیمه دولتی است و زمان بروز خسارت نیز وقتی با حجم بالا و فاقد قرارداد با کشاورز باشد ، نیازمند تامین منابع مالی از سوی دولت است که سبب طولانی شدن زمان پرداخت می شود.
او افزود : اگر چه در این زمینه هم طولانی شدن فرایند رسیدگی به منزله پرداخت نکردن نیست ، اما قراردادی که بین کشاورز و صندوق بیمه محصولات کشاورزی منعقد می شود ، قابل پرداخت است و بلافاصله پس از کارشناسی غرامت پرداخت می شود.
مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران از کشاورزان خواست که درفرصت باقی مانده با مراجعه به شعب اصلی بانک های کشاورزی ، مراکز خدمات جهاد کشاورزی و دفاتر شرکت خدمات بیمه ای با مشاوره های کامل گزینه ای را انتخاب کنند، که در زمان بروز خسارت های احتمالی امنیت و آسایش خاطر نسبی داشته باشند.
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.