در این نشست که به منظور بررسی وضعیت گیاهپزشکی و راه‌های مبارزه با ملخ‌های صحرایی استان‌های جنوبی برگزار شده بود، مدیران حفظ نباتات از سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، خوزستان، ایلام و هرمزگان حضور داشتند.

نشست حفظ نباتات منطقه ۲کشور، به صورت فصلی در استان‌های جنوبی کشور با هدف بررسی وضعیت گیاهپزشکی و رسیدگی به فعالیت‌ها در این خصوص برگزار خواهد شد که به مسائل و مشکلات رسیدگی می‌شود.

در گردهمایی آذرماه سال جاری در جهاد کشاورزی هرمزگان نیز به مسائل مرتبط با عوامل خسارتزای گیاهی با اولویت ردیابی، مبارزه با ورود جدید ملخ‌های صحرایی و قرنطینه گیاهان پرداخته شد.

بیشترین مبارزه با ورود جدید ملخ‌های صحرایی در هرمزگان صورت گرفته است

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: همزمان با مهاجرت جدید ملخ‌ها به کشور از کشورهای پاکستان و هند، ۹۰درصد مبارزه با این آفت در هرمزگان انجام شده است.

سید محمدرضا میر در این زمینه افزود: موج تازه‌ای از ملخ‌ها که از اوایل آذرماه امسال به کشور بازگشته‌، آفت زیادی به جای نگذاشت به گونه‌ای که تاکنون در سطح ۲هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه شیمیایی انجام شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: ملخ‌های صحرایی که در تیرماه و مردادماه امسال از ایران به سمت کشورهای هند و پاکستان مهاجرت بلعکس داشته‌اند، اکنون به خاستگاه اصلی خودشان در حاشیه دریای سرخ و شبه جزیره عربستان باز می‌گردند.

وی اظهار کرد: در کانون‌های بحران مبارزه و سم‌پاشی صورت گرفته و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد زیرا مرحله اصلی مبارزه در دی و بهمن ماه سال جاری به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی خواهد بود.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در ماه‌های آخر سال شاهد هجوم بیشتر ملخ‌های صحرایی خواهیم بود که امسال افزایش این آفت در کشور به خصوص استان‌های جنوبی را در پیش خواهیم داشت.

میر ابراز داشت: طی پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال مانند سال قبل غافلگیر نخواهیم شد و از آمادگی و تجهیزات لازم برای مقابله جدی با این معضل برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم از سوی سازمان فائو را دریافت کرده‌ایم عنوان کرد: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور، استانداری‌ها، ستاد مدیریت بحران در استان‌ها صورت گرفته و در صورت بروز شرایط بحرانی همه دستگاه‌ها به وزارت جهاد کشاورزی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.