رییس شیلات سیریک روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از این میزان ذخیره‌سازی، ۵۰هزار قطعه ماهی در روستای کنارجو، ۲۰هزار قطعه در سرارو، ۱۵هزار قطعه در دوجمیلان همزانگ و ۶۰هزار قطعه نیز در سد خاکی پگو انجام شده است.

حسن رییسی با اشاره به اینکه ذخیره سازی در منابع آبی خشکی ۱۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در این دوره افزون بر ۲۱۰ تن ماهی گرمابی از سطح سدهای خاکی شهر سیریک برداشت شود.

وی افزود: خانواده کپور ماهیان شامل، کپور نقره ایی، آمور، کپور سرگنده گونه های ذخیره شده در استخرهای خاکی پشت استخراها  را تشکیل می‌دهند و دوره پرورش این ماهیان حدود یکسال است.

رییس شیلات سیریک تصریح کرد: استفاده از منابع آبی موجود در خشکی‌ها اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی را در آبزی‌پروری و افزایش تولیدات شیلاتی ایفا می‌کند.

شهرستان سیریک با برخورداری از ظرفیت‌های صید و صیادی، آبزی پروری، عمل آوری صنایع شیلاتی نقش بسزایی در تولیدات شیلات هرمزگان و کشور دارد.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزارتن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.