محمدعلی علی‌نژاد روز چهارشنبه درجمع مدیران هنرستان‌های فنی وحرفه ای استان هرمزگان افزود: برای ساختارهای کاری نیازمند به مهارت کسب وکار، کارآفرینی، نوآوری و تغییرنگرش است و باید جوانان آموزشهایی را ببینند که مهارتهای آنان تقویت شود و برای مشاغل گوناگون آمادگی پیدا کنند.
وی برتوسعه آموزش مهارتی و تربیتی نیروهای ماهر در هنرستان‌ها تاکیدکرد وبیان داشت: رویکردهای دفتر فنی وحرفه‌ای وزارت آموزش وپرورش بر نهادینه سازی آموزش و ارزشیابی مبتنی بر شایستگی در راستای نظام جدید آموزشی شاخه فنی وحرفه‌ای است.
هرمزگان دارای ۵۶ هنرستان فنی وحرفه‌ای است
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: دراین استان ۵۶ هنرستان فنی و حرفه وجود دارد که تنوع رشته‌ای دراین هنرستان‌ها به ۲۹ مورد می‌رسد.
محمد قویدل، بروز بودن دانش هنرآموزان وتوسعه وبهبود نحوه‌ی آموزش در هنرستان‌ها را مهم برشمرد و اظهارداشت: نقش آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در امر اشتغال بسیار موثر است.
وی بیان داشت: هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای در واقع مهد تحقق پرورش نخبگان مهارتی هستند که هنرجویان در کنار ذهن‌های خلاق و بکارگیری مهارت‌های عملی می‌توانند چرخه توسعه کشور را با شتاب بیشتری به حرکت درآورند.
معاون آموزش متوسطه هرمزگان اظهارداشت: به همین منظور توسعه کمی و کیفی آموزش‌های هنرستان‌ها در اولویت کاری آموزش وپرورش استان قرار دارد.
قویدل ابرازداشت: هرمزگان یکی از استان‌های  پیشرو در امر آموزش‌های مهارتی است و عامل آن همدلی و پیگیری امور درسطح استان است.
وی با اشاره به سیاست‌های بالا دستی وسند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: مهارت، نگرش و توانایی از اصول شایستگی تحصیل در هنرستان‌ها بشمار می‌آید که این ابعاد از طریق روش‌های توسعه حرفه‌ای محقق خواهدشد.

بیش از ۱۳ هزار هنرجوی دختر و پسر در ۵۶ هنرستان فنی وحرفه‌ای و ۱۵۶ هنرستان کار و دانش هرمزگان فعالیت دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.